Przegląd sekcji
-
dr Jan Beliczyński
Katedra Procesu Zarządzania

Kontakt
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Budynek Biblioteki Głównej, pokój 107b
telefon: 787 674 208
fax: +48 12 293 50 67
telefon do sekretariatu: +48 12 293 56 16 lub +4812 293 50 67
e-mail uczelniany: beliczyj@uek.krakow.pl
-
2025-10-08 Śr 15:00 - 16:30 (2g.) Zarządzanie strategiczne wykład link do zajęć ZZTRS2-1111, ZZTRS2-1112 kod do zajęć gj9v3f0kod do zajęć 80a386gWt 11:30 - 13:00 (2g.) Zarządzanie strategiczne ćwiczenia Paw.B 151 ZZTRS2-1111 kod do zajęć qqu2jz2Wt 13:15 - 14:45 (2g.) Zarządzanie strategiczne ćwiczenia Paw.B 151 ZZTRS2-1112 kod do zajęć 96qdz5dWt 15:00 - 16:30 (2g.) Podstawy organizacji i zarządzania ćwiczenia Paw.B 151 ZZMRS1-1111
kod do zajęć w720za92025-10-10 Pt 18:30 - 21:00 (3g.) Podstawy organizacji i zarządzania wykład link do zajęć ZZMRN1-1111, ZZMRN1-1112, ZZMRN1-1113, ZZMRN1-1114, ZZMRN1-1115
kod do zajęć jnic0eyPodstawy organizacji i zarządzania ćwiczenia Paw.B 151 ZZMRN1-1111 Seminarium licencjackie st. zaocznekod do spotkania 14hdidjSeminarium magisterskie st. zaocznekod do spotkania aluhk7k -
-
Nakładem Wydawnictwa Adam Marszałek ukazał się dwutomowy Leksykon terminów medialnych opracowany pod redakcją naukową: prof. dr. hab. Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego, dr hab. Krystyny Doktorowicz, prof. UŚ, dr. Pawła Płanety i dr. hab. Ryszarda Filasa. Publikacja to efekt projektu w ramach programu „Nauka dla Społeczeństwa” (NdS/530026/2021/2021) finansowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Leksykon terminów medialnych liczy 3 tys. haseł, zarówno definicyjnych jak i problemowych. Jest jedynym tak szczegółowym i obszernym zbiorem informacji o mediach polskich i światowych na naszym rynku wydawniczym. Powstał w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Medialnej Uniwersytetu Śląskiego przy współpracy 200 badaczy mediów - wywodzących się z najważniejszych polskich ośrodków naukowych, w których są prowadzone studia medioznawcze, a także badania nad mediami i komunikacją społeczną.
W pracach nad jej opracowaniem brał udział m.in. pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Pan dr Jan Beliczyński z Katedry Procesu Zarządzania. Uczestnicząc w sekcjach tematycznych Radiofonia w teorii i badaniach (koordynator: dr hab. Mirosława Wielopolska-Szymura, System mediów w Polsce (koordynator: dr hab. Ryszard Filas) oraz Język mediów, genologia dziennikarska, retoryka (koordynator: prof. dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński), dr Jan Beliczyński przygotował ponad 100 haseł z zakresu radia i reklamy radiowej.
Zgodnie z tytułem, opracowanie zawiera alfabetycznie ułożony zbiór istotnych dla funkcjonowania mediów terminów, opatrzonych krótkimi zwykle komentarzami wyjaśniającymi. Ich lektura dowodnie pokazuje, jak skomplikowany jest proces komunikowania, z jak wielu technologii korzysta, jakie są powiązania pomiędzy filozofią, etyką, psychologią a przekazem medialnym.
Autorzy poszczególnych haseł oferują czytelnikowi obszerny przegląd pojęć, mających znaczenie objaśniające nie tylko dla osób związanych z mediami. Każdy, kto „Leksykon terminów medialnych” weźmie do ręki, znajdzie wyjaśnienie zwrotów przydatnych w zrozumieniu otaczającej rzeczywistości. Opracowanie ma bowiem znacznie szerszy walor edukacyjny, nie ograniczający się do tytułowego zakresu.
-



