Wszystko co musisz wiedzieć o zajęciach zdalnych (Teams i Moodle) na UEK - przeczytaj koniecznie!

Wszystko co musisz wiedzieć o zajęciach zdalnych (Teams i Moodle) na UEK - przeczytaj koniecznie!

Napisane przez: Ogłoszenia UEK ()
Liczba odpowiedzi: 0

Dzień dobry,

od 4 października 2021 r. ruszają pierwsze zajęcia dydaktyczne. Zgodnie z Zarządzaniem Rektora nr R.0211.58.2021 z dnia 17 września 2021 roku będą one realizowane w sposób hybrydowy, czyli stacjonarnie, na terenie Kampusu UEK, jak i zdalnie, w sposób synchroniczny na platformie Microsoft Teams oraz  asynchronicznie na e-Platformie Moodle. Na stronie Planiu Zajęć UEK macie Państwo dokładnie oznaczone formy realizacji zajęć (kolumna Sala):

  • w przypadku zajęć stacjonarnych na kampusie wskazany jest budynek i sala dydaktyczna;
  • w przypadku zajęć zdalnych synchronicznych, czyli na platformie Teams wskazany jest "link do zajęć zdalnych" - kierujący Was bezpośrednio na platformie Teams
  • w przypadku zajęć zdalnych asynchronicznych, czyli na e-Platformie Moodle wskazany jest w kolumnie Typ zajęć jako e-learningowe (zdalne) i również jest "link do zajęć zdalnych" - który powinien kierować na e-Platformie Moodle.

W tym miejscu chcielibyśmy zwrócić Waszą uwagę na kilka najistotniejszych, kwestii dotyczących udziału w zajęciach zdalnych, zwłaszcza tych realizowanych na platformie Microsoft Team (jako nowości w tym roku akademickim).


ABY PRZYSTĄPIĆ DO ZAJĘĆ ZDALNYCH:
I KROK:
Upewnij się, że masz założone i możesz skutecznie logować się na e-Platformie Moodle. W przypadku platformy Microsoft Teams zalecamy zainstalowanie na swoim komputerze aplikacji

(https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-teams/download-app). Przy czym dla obydwu platform masz już założone konto studenckie przez administratorów UEK.

II KROK:
Jeżeli zapoznałeś się ze swoim planem zajęć i znasz już nazwiska prowadzących poszczególne zajęcia przejdź na e-Platformie Moodle i tam wpisując nazwisko danego wykładowcy w Wyszukiwarce Wykładowców, znajdź i wejdź do kursu e-Wizytówka. E-Wizytówka jest pierwszym i najprostszym instrumentem komunikacji wykładowca - studenci.
Tu znajdziesz dane kontaktowe do wykładowcy, informacje o formie i terminach konsultacji oraz w części Ogłoszenia wykładowca powinien opublikować unikalne klucze zapisów do zespołów w Microsoft Teams, w ramach których będą realizowane synchroniczne zajęcia dydaktyczne.
III KROK:
Aby móc uczestniczyć w zajęciach dydaktycznych, które w planie zajęć są oznaczone jako zdalne - realizowane na Microsoft Teams - musisz się przypisać do zespołu Teamsowego w ramach którego będą realizowane zajęcia.
Jak to zrobić? Pełną instrukcję przygotowaliśmy w  Studenckim poradniku pracy zdalnej. Tu krok po kroku jest wyjaśnione jak przy pomocy unikalnego kodu zapisu (udostępnionego w e-Wizytówce przez wykładowcę) zapisać się do zespołu zajęciowego. Bez tego kroku nie będziesz mógł/mogła uczestniczyć w zajęciach zdalnych na Teams.
VI KROK:
W Studenckim poradniku pracy zdalnej znajdziesz cenne informacje i filmy video dotyczące udziału w zajęciach zdalnych oraz zasad uczestniczenia w e-Konsultacjach.

To co również ważne:
Uczestnicząc w zajęciach stacjonarnych pamiętaj o przestrzeganiu wyznaczonych zasad bezpieczeństwa sanitarnego. Szczegółowe wytyczne, instrukcje oraz procedury dotyczące funkcjonowania Uczelni w nowym roku akademickim w reżimie sanitarnym są zamieszczone na stronie UEK w zakładce Covid-19. Informacje i zalecenia pod linkiem:  https://uek.krakow.pl/zasoby-sieciowe/covid-19-informacje-i-zalecenia

Życzymy Wam wszystkim dużo radości ze studiowania! W razie komplikacji wiecie jak się z nami kontaktować? Jeżeli nie to tu jest wszytko napisane :-).
Powodzenia
Zespół: Aneta, Ania, Artur i Jarek