Pamiętaj że:

  1. Do Twojej dyspozycji pozostają uczelniane laboratoria komputerowe w Centrum Informatyki oraz sieć WiFi. Biorąc udział w e-zajęciach musisz mieć bowiem w miarę swobodny dostęp do komputera i Sieci (w jakiejkolwiek formie) przynajmniej dwa razy w tygodniu.
  2. Oczywiście musisz umieć się nimi jako-tako posługiwać… ;-) Jeśli czegoś nie wiesz lub nie jesteś pewien/pewna, pytaj!
  3. Udział w zajęciach przez Internet wymaga od Ciebie zdecydowanie lepszej organizacji czasu niż udział w zajęciach na Kampusie. Prawdę powiedziawszy, nauka na odległość jest bardziej czasochłonna niż bierne słuchanie wykładów. I tę właśnie pracochłonność musisz przewidzieć, choć będziesz mniej ograniczony(-a) sztywną siatką planu zajęć.
  4. Wyniki Twojej pracy będą widoczne od razu i publicznie – trudniej więc będzie nie tylko wymigać się od zobowiązań, ale także zciągać. Profesorowie uniwersytetu też potrafią korzystać z Google'a, a teraz muszą także stosować w praktyce oprogramowanie antyplagiatowe… ;-) https://e-uczelnia.uek.krakow.pl/course/view.php?id=1485.
  5. Osiągniesz sukces tylko wtedy, gdy będziesz punktualny(-a), a uczyć się będziesz systematycznie. Potrzebna Ci więc wytrwałość. Pracując w Sieci łatwiej przecież niż w "realu" w wielu rzeczach zapomnieć – o zalogowaniu się, wysłaniu zadania lub wzięciu udziału w dyskusji. Szczególnie, gdy poza nauką, masz inne obowiązki – pracę, rodzinę, wymagające czasu hobby lub zajęcia sportowe itp.
  6. W Internecie nie ma szans na gesty bezpośredniego przymusu ze strony nauczyciela. Stąd, w przypadku e-zajęć "piłka leży po Twojej stronie"… – jeśli chcesz się czegoś nauczyć, pytaj i „gnęb” prowadzących zajęcia nie czekając na ich inicjatywę.
  7. Może się zdarzyć, że wiele działań będziesz wykonywał(a) w kilkuosobowych zespołach roboczych, musisz więc nastawić się zarówno na rywalizację, jak współpracę.
  8. Uczestnicząc w zajęciach przez Internet na UEK nie jest anonimowy(-a)! Każdy Twój „krok” jest bieżąco rejestrowany w systemie – na nic więc wymówki czy próba wprowadzenia prowadzącego w błąd w sytuacji, gdy coś zawalisz. Co więcej, podgląd raportów Twojej aktywności jest banalnie prosty i nauczyciele nie potrzebują w tym względzie pomocy administratora platformy.
  9. To, że jesteś łatwo identyfikowalnym uczestnikiem zajęć internetowych powinno zmobilizować Cię do przestrzegania zasad netykiety w takim samym stopniu, w jakim przestrzegasz zasad dobrego wychowania na zajęciach tradycyjnych. Dotyczy to również poprawnego posługiwania się słowem pisanym. Aby skutecznie porozumiewać się na odległość z ludźmi od siebie starszymi, na początek, jeśli jest to konieczne, podstaw się, a następnie jasno i jednoznacznie wyraź swoje myśli i ucz się poprawnie interpretować wypowiedzi swoich interlokutorów. Pamiętaj, nie stosuj tylko sobie znanych skrótów i nie miej nadziei na natychmiastową odpowiedź (z nielicznymi wyjątkami)!
  10. Miej dużo wyrozumiałości dla swoich nauczycieli – on też uczą się efektywnego wykorzystania technologii… :) W razie potrzeby – pomóż!
Ostatnia modyfikacja: wtorek, 14 października 2014, 11:28