Jerzy Altkorn, Wizualizacja firmy
Jerzy Altkorn, Wizualizacja firmy, Instytut Marketingu, Kraków 1999.

Tożsamość to generalnie zespół cech, które w istotny sposób wyróżniają daną organizację od innych. Jest ona wytworem wewnętrznych procesów firmy, dążącej z mniejszym lub większym przekonaniem i sprawnością, do przekazania ich otoczeniu. Wizerunek nie jest tym, co firma chce przekazać otoczeniu w przekonaniu, "że tacy jesteśmy i tacy powinniśmy być", lecz są to odczucia i przekonania o firmie, które istnieją w opiniach otoczenia. Reputacja to nic innego, jak pozytywny wizerunek firmy w świadomości uczestników rynku (...)

Wizualizacja to tylko jeden z filarów, na których opierają się tożsamość i wizerunek firmy. Jest on jednak bardzo ważny, ponieważ podatność na obrazy jest u przeciętnego kupującego znacznie silniejsza niż na argumenty słowne.

(z przedmowy)

Ostatnia modyfikacja: wtorek, 9 marca 2010, 12:05