Pytania kierunkowe na egzamin dyplomowy z MARKETINGU (studia I stopnia)
Pytania kierunkowe na egzamin dyplomowy
z Marketingu
1. Pojęcie i znaczenie marketingu.
2. Kierunki rozwoju marketingu.
3. Wpływ otoczenia na działalność marketingową przedsiębiorstwa.
4. Czynniki determinujące proces podejmowania decyzji zakupu przez indywidualnych nabywców.
5. Istota i znaczenie segmentacji rynku.
6. Cechy marketingu masowego, zróżnicowanego i skoncentrowanego.
7. Marketingowa struktura produktu.
8. Istota i znaczenie marki.
9. Decyzje dotyczące strategii marek.
10. Etapy procesu wprowadzania nowego produktu na rynek.
11. Wpływ cyklu życia produktu na decyzje rynkowe przedsiębiorstwa.
12. Znaczenie i kryteria pozycjonowania produktu w segmencie rynku.
13. Cena jako instrument marketingu.
14. Marketingowe strategie cen.
15. Charakterystyka strategii dystrybucji.
16. Czynniki determinujące wybór kanałów dystrybucji.
17. Promocja jako system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem.
18. Instrumenty promocji i kryteria ich stosowania.
19. Etapy planowania kampanii przedsiębiorstwa.
20. Przedmiot i zakres analizy rynku przedsiębiorstwa.
21. Przedmiot i zakres analizy rynkowych aktywów przedsiębiorstwa.
22. Pojęcie i rodzaj informacji marketingowej.
23. Metody analizy i oceny rynkowej sytuacji przedsiębiorstwa.
24. Istota i przebieg procesu zarządzania marketingiem.
25. Funkcje i struktura planów marketingowych.
26. Strategie kształtowania pola rynkowej aktywności przedsiębiorstwa (macierz Ansoffa).
27. Strategie oddziaływania na nabywców.
28. Typowe formy organizacji służb marketingowych.
29. Strategiczne i operacyjne cele marketingowe.
30. Pojęcie i rodzaje kontroli marketingu.