Schema della sezione

  • dr Ewa Plebanek

    Katedra Prawa Karnego

    Kontakt

    ul. Rakowicka 27

    gabinet: Pawilon Biblioteki Głównej

    pokój 417 B

    telefon do sekretariatu:+48 12 293 57 32

    e-mail: plebanee@uek.krakow.pl


    • 1. Konsultacje online - termin ustalany indywidualnie po zgłoszeniu mailowym.

      2. Konsultacje online - poniedziałek 11.30-13.00 

      3. Konsultacje online studia niestacjonarne - każdy ostatni piątek miesiąca godz. 18.00-19.30

      https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AIJOtvVjRP3h2vwrYh8L4hiTN2Nyb-n8NWELx560DSwo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=4b9ced87-ac24-4777-8946-0fc8b54f7158&tenantId=dbc0e392-988f-4b49-ae4f-bd7a7a4f4f88

      Proszę "dzwonić" bezpośrednio przez MS TEAMS

      Dyżur stacjonarny (dedykowany etapowym zaliczeniom przedmiotu Prawo karne część szczególna) - cyklicznie wtorek 16.45-18.15 (dokładne daty oraz sala po uzgodnieniu ze studentami)

      DYŻURY STACJONARNIE ( sesja 2024/25) dedykowane omawianiu prac egzaminacyjnych, kolokwiów, innym sprawom wymagającym kontaktu bezpośredniego: 

      28 lutego 2025 godzina 12.00-12.30. 

      nadzwyczajne dyżury stacjonarne (dokumentacja tradycyjna w sprawie praktyk, oglądanie prac egzaminacyjnych w sesji letniej - będą podawane na bieżąco z  tygodniowym uprzedzeniem)

    • Link do zespołu seminarium dyplomowe. Informacje organizacyjne, materiały dydaktyczne, ogłoszenia, regularne spotkania

    • Link do zespołu "Medyczne Prawo Karne". Wykład zgodnie z harmonogramem. W zespole informacje, materiały dydaktyczne, prezentacje z wykładów.

    • Szanowni Państwo, w tym linku znajdą Państwo daty, godziny oraz linki

      - Wykład Prawo karne częśc ogólna - studia stacjonarne/ studia niestacjonarne

      - Seminarium Dyplomowe

      W związku ze zgłoszeniami niektórych studentów, dotyczącymi nieprawidłowego funkcjonowania linków informuję, że nie odpowiadam za tworzenie zespołów, linków, prawidłowe działanie MS TEAMS w Państwa komputerach oraz linków zawartych w harmonogramie itd. - problemy techniczne proszę zgłaszać bezpośrednio do właściwych jednostek UEK.

       Celem ułatwienia Państwu ominięcia ewentualnych trudności technicznych, wszyscy studenci zapisani na przedmiot wg systemu usos, na początku semestru otrzymali bezpośredni kod dostępu do właściwych zespołów MS TEAMS wysłany za pośrednictwem usos mail.

      • Dyżury online: MS TEAMS
      • https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aIJOtvVjRP3h2vwrYh8L4hiTN2Nyb-n8NWELx560DSwo1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=4b9ced87-ac24-4777-8946-0fc8b54f7158&tenantId=dbc0e392-988f-4b49-ae4f-bd7a7a4f4f88
      KOD ZESPOŁU: bhf6e45


      • Dla praktyk rozpoczynających się po dniu 24 lutego 2025 roku (liczy się: data faktycznego rozpoczęcia praktyki przez studenta) obowiązują nowe zasady. Szczegóły w załącznikach.

        Proszę postępować zgodnie ze szczegółową instrukcją zawartą w załączniku nr 5. Wszelkie wątpliwości/trudności wynikające z niedopracowania systemu EOD proszę zgłaszać bezpośrednio do COS.  

        Proszę aby Państwo powiadamiali mnie mailowo lub przez MS TEAMS (chat) że rozpoczęli Państwo procedurę w EOD wskazując mnie jako opiekuna Praktyki - system nie wysyła automatycznie powiadomień.

         Udostępniona przez COS instrukcja przeprowadzi Państwa przez konieczne elementy (umowa, skierowanie, itd) w razie błędu dokument zostanie Państwu zwrócony do poprawy. Proszę zatem  w trosce o swoje interesy nie odkładać zaliczania praktyk na ostanie godziny (dni) przed zamknięciem protokołu w Usos.

        ------------------------------------------------------------------------

        Poniższe informacje dotyczą praktyk rozpoczętych (faktycznie) przed dniem 24 II 2025 r. tj. przed wejściem w życie ZARZĄDZENIA Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nr R.0211.4.2025 z dnia 27 stycznia 2025 roku w sprawie szczegółowej organizacji studenckich praktyk zawodowych.

        Zgodnie z ustnymi rekomendacjami COS proszę aby począwszy od dnia 24 II 2025 także osoby zaliczające praktyki w "starym trybie" przekazywały wszelkie dokumenty przez EOD. W przypadku trudności lub wątpliwości  wszelkie uwagi proszę kierować bezpośrednio do osób odpowiedzialnych za stworzenie i funkcjonowanie systemu (COS). Z uwagi na możliwe niedopracowanie techniczne systemu proszę aby w trosce o własne interesy nie odkładali Państwo przedkładania dokumentów w EOD na ostatnią chwilę.

        Proszę aby Państwo powiadamiali mnie mailowo lub przez MS TEAMS (chat) że rozpoczęli Państwo procedurę w EOD wskazując mnie jako opiekuna Praktyki - system nie wysyła automatycznie powiadomień.

        1. Uprzejmie proszę aby w wiadomościach dotyczących zaliczenia praktyk  podawali Państwo w tytule 

        - maila hasłowe określenie sprawy (np. PRAKTYKI DOKUMENTY, PRAKTYKI PYTANIE, PRAKTYKI DYŻUR, PRAKTYKI ZALICZENIE) 

        - w podpisie imię i nazwisko, numer grupy dziekańskiej, numer indeksu, rok i kierunek studiów oraz imię i nazwisko promotora , semestr za który zaliczają Państwo praktyki. 

         - dokumenty na potrzeby zaliczenia praktyk proszę przesyłać drogą mailową (na adres: plebanee@uek.krakow.pl). Maile  powinny być przesyłane z uczelnianych skrzynek mailowych studentów (tj. skrzynek w domenie @student.uek.krakow.pl). Ta forma jest wystarczająca dla uzyskania zaliczenia. Proszę o wysyłanie dokumentacji po rozpoczęciu semestru w którym powinni Państwo uzyskać zaliczenie praktyki zawodowej (w sytuacji w której odbywają Państwo praktyki wcześniej proszę o przechowanie u siebie dokumentacji do czasu w którym rozpocznie się semestr w którym ma być wpisane zaliczenie)

        2. Proszę aby dokumenty konieczne do zaliczenia praktyk w wersji tradycyjnej (nośnik=papier) były dostarczone do sekretariatu w kopercie opatrzonej:

         - datą złożenia dokumentów, moim imieniem i nazwiskiem , imieniem i nazwiskiem praktykanta oraz tytułem "PRAKTYKI ZAWODOWE" oraz określeniem semestru i roku za który ma być wpisane zaliczenie praktyk   - bez zbędnej zwłoki

         3. W razie wątpliwości można zapraszam również do udziału w konsultacjach na  ms teams  .

        Zanim stwierdzą Państwo, że mają nie dające się usunąć wątpliwości, uprzejmie proszę o zapoznanie się z umieszczonymi w e-wizytówce dokumentami i informacjami. 

        Wybór najważniejszych informacji (w odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania):

        1. Studentów kierunku Prawo obowiązuje Procedura studenckich praktyk zawodowych Instytutu Prawa UEK (załącznik) oraz Zarządzenie - uwaga w obydwy aktach zaszły zmiany w marcu i kwietniu 2022. 

        2. Obowiązkowe praktyki w sądzie -   obowiązek od roku akademickiego 2022/2023;

         nie stosuje się do studentów, którzy całość praktyki zrealizowali do dnia 30 września 2022 r.

        *Praktyka w sądzie to nie praktyka np. na Komisariacie Policji, w Prokuraturze, w Kancelarii Adwokackiej itp. ( podstawa prawna : art. 175 Konstytucji RP)

        2. Wzory dokumentów wymaganych do zaliczenia praktyk znajdą Państwo poniżej

         *umieszczone jako oddzielne pliki oraz  jako załączniki do pliku "Procedury studenckich praktyk zawodowych Instytutu Prawa UEK"

        3. Praktyka na kierunku Prawo powinna trwać nie mniej niż 3 tygodnie w każdym semestrze, w którym ma być realizowana (tj. 2 x 3 tygodnie w toku studiów).  

        8 semestr: 3 tygodnie;

         9 semestr: 3 tygodnie


        Nie jest określona liczba godzin i dni które mają Państwo przepracować w ciągu tygodnia.  Procedura nie precyzuje częstotliwości (liczby dni lub godzin, które student powinien faktycznie "przepracować" w czasie praktyki) oraz formy (praca zdalna, praca w biurze) odbywania praktyk  


        4. Gdy przy zaliczeniu praktyk za semestr 8 złożono dokumenty potwierdzające odbycie całego, przewidzianego planem studiów wymiaru praktyk (3+3 z czego 3 w sądzie), to dokumenty te mogą być podstawą zaliczenia praktyk także w semestrze 9. W takim przypadku należy przed zakończeniem semestru 9 ponownie złożyć wniosek o zaliczenie praktyki (raport z aktualną datą ) w semestrze 9 poparty stosowną dokumentacją. 

        Proszę o nie przesyłanie raportów w okresie wyprzedzającym semestr za który zaliczenie ma być wpisane.

        Nie ma możliwości uzyskania zaliczenia praktyk "z góry" , "z wyprzedzeniem" lub "hurtowo"

         Obowiązuje zasada:

         1 zaliczenie = 1 raport z odbycia praktyk

        raport powinien mieć datę odpowiadającą semestrowi za który ma być wpisane zaliczenia

        5. W dokumentach, w których wymagana jest pieczęć organizatora praktyki konieczne jest posłużenie się pieczęcią firmową (tj. z danymi firmy), a nie jedynie osobistą pieczęcią podpisującego

        6. Na życzenie organizatora praktyki, opiekun praktyk sporządza pismo przewodnie, które oznacza prośbę o przyjęcie studenta na praktykę.

        Praktykant w tym wypadku przekazuje Opiekunowi praktyk informacje niezbędne do przygotowania pisma przewodniego. 

        7. Student zobowiązany jest do ukończenia praktyk i przedstawienia stosownych dokumentów najpóźniej w terminach wyznaczonych programem studiów.  

        uwaga: pojęcie "koniec semestru" nie jest równoznaczne z pojęciem "koniec roku akademickiego" ! złożenie dokumentów po zamknięciu możliwości wpisu zaliczenia do USOS za dany semestr powoduje konieczność uzyskania zgody Dyrektora Instytutu na otworzenie protokołu popartej stosownym wnioskiem z uzasadnieniem.

        8. Student jest uprawniony do odbycia praktyki w semestrach wcześniejszych niż semestr, w którym zgodnie z planem studiów student zobowiązany jest uzyskać jej zaliczenie jednak zaliczenie praktyki udzielane jest w semestrze wynikającym z planu studiów.

        9. "Skierowanie na praktykę" nie jest dokumentem koniecznym dla uzyskania zaliczenia praktyk. Skierowania konieczne są jedynie w tych przypadkach, w których taki wymóg stawia przed Państwem organizator praktyk. W przypadku konieczności uzyskania skierowania: w pierwszej kolejności proszę ustalić, czy organizator praktyk dysponuje własnym wzorem tego dokumentu. Jeżeli tak, to należy wprowadzić swoje dane i uzupełniony pozostawić do podpisania w sekretariacie informując mnie o tym mailowo. Jeżeli organizator nie ma własnego wzoru skierowania, to należy skorzystać z wzoru będącego załącznikiem do Zarządzenia JM Rektora (wzór poniżej do pobrania). Wypełniony wzór należy pozostawić w sekretariacie do podpisu i poinformować mnie o tym mailowo. 


        Dla przypomnienia:

        W  Instytucie Prawa praktyka może zostać zrealizowana w jeden z następujących sposobów:

        1.     Praktyka realizowana w oparciu o umowę trójstronną zawartą pomiędzy UEK, studentem i organizatorem praktyki.

        * opiekun praktyk nie może podpisać w imieniu UEK umowy. Z prośbą należy się zwracać do Dyrektora Instytutu. 

        * proszę pamiętać, że z uwagi na specyfikę pracy na uczelni niemal wszyscy opiekunowie praktyk oraz Dyrektor Instytutu mogą być jednocześnie na urlopach w okresie: druga połowa lipca, sierpień. Proszę nie odkładać uzyskania  podpisów na ten moment !

        * forma umowy zależy od organizatora praktyk.

        2.     Praktyka realizowana w oparciu o umowę dwustronną zawartą pomiędzy studentem a organizatorem praktyki.

        - nie ma szczególnych wymogów co do formy. Decyduje organizator praktyk.

        3.     Praktyka realizowana w oparciu o skierowanie studenta na praktykę na podstawie właściwej umowy zawartej przez UEK (np. z organizatorem praktyki lub sądem pośredniczącym w przyjmowaniu studentów na praktyki) - dotyczy studentów kierunku: Prawo.

        - jeżeli organizator praktyk wymaga

        - umowy w imieniu UEK zawiera Dyrektor Instytutu (opiekun praktyk nie ma takiej możliwości)

        - skierowanie może podpisać dowolny opiekun praktyk

        - skierowania do podpisu można zostawić w sekretariacie po uprzednim wysłaniu do  mnie informacji mailowej.

        4.     Zaliczenie jako praktyki pracy zawodowej studenta (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, a także prowadzenie własnej działalności gospodarczej, odbycie stażu czy wolontariatu).

        - konieczny raport odbycia praktyk na zasadach ogólnych (pieczęć, podpis organizatora)

        - praktyka zawodowa musi spełniać kryteria merytoryczne opisane w Karcie Przedmiotu (nie można zaliczać praktyk na podstawie pracy nie związanej z kierunkiem Państwa studiów). 

        - w przypadku w którym chcą Państwo zaliczyć praktyki na podstawie pracy wykonywanej w firmie lub instytucji nie kojarzonej typowo z miejscem w którym: stanowi się/stosuję się prawo, z ostrożnosci zalecam uprzednie wysłanie programu praktyk (celem uniknięcia odmowy wpisania zaliczenia w momencie, w którym nie ma już realnie czasu aby nadrobić brakujące tygodnie praktyk).

        Wybór tez z regulaminu:

        PRAKTYKA REALIZOWANA W OPARCIU O UMOWĘ TRÓJSTRONNĄ

        Przed rozpoczęciem praktyki student przedkłada:

        ·       program studenckiej praktyki zawodowej (Załącznik nr 1 do Procedury) właściwemu opiekunowi praktyk celem jej zatwierdzenia przez opiekuna praktyk,

        ·       kierownikowi katedry umowę o organizację praktyki podpisaną przez organizatora praktyki oraz studenta celem jej podpisania przez kierownika katedry w imieniu UEK. Umowa powinna zostać przedstawiona w 3 egzemplarzach (dla organizatora, studenta i UEK). Do umowy student dołącza ksero dowodu posiadania na okres odbywania praktyki ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej oraz od następstw nieszczęśliwych wypadków.

        Jeżeli umowa o organizację praktyki nie jest sporządzona według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Zarządzenia, jej treść powinna przed przedłożeniem kierownikowi katedry zostać z nim uzgodniona.

        Umowa o organizację praktyki po jej zawarciu podlega rejestracji zgodnie z Zarządzeniem. O zawarciu umowy o organizację praktyki i jej rejestracji student powiadamia opiekuna praktyk, podając opiekunowi praktyk numer umowy (numer, pod którym zarejestrowana została umowa o organizację studenckiej praktyki zawodowej).

        Po realizacji praktyki student przedkłada właściwemu opiekunowi praktyki potwierdzony przez organizatora praktyki raport opisujący przebieg praktyki zgodny ze wzorem określonym w Załączniku nr 2 do Zarządzenia.

        PRAKTYKA REALIZOWANA W OPARCIU O UMOWĘ DWUSTRONNĄ

        Przed rozpoczęciem praktyki student przedkłada właściwemu opiekunowi praktyki do zatwierdzenia Program studenckiej praktyki zawodowej (Załącznik nr 1 do Procedury).

        Po realizacji praktyki zawodowej student przedkłada właściwemu opiekunowi praktyki:

        ·       potwierdzony przez organizatora praktyki raport opisujący przebieg praktyki (zgodny ze wzorem określonym w Załączniku nr 2 do Zarządzenia lub sporządzony zgodnie z formularzem stosowanym przez organizatora praktyki),

        ·       do wglądu umowę o praktykę.

        PRAKTYKA REALIZOWANA W OPARCIU O SKIEROWANIE

         Skierowanie (wzór stanowi załącznik nr 4 do Zarządzenia) na praktykę jest możliwe na podstawie właściwej umowy zawartej przez UEK oraz na zasadach określonych w tej umowie (w tym wiążących na jej podstawie regulaminach).

        Student zamierzający uzyskać skierowanie zobowiązany jest spełnić wszystkie wymogi skierowania na praktykę, w szczególności w zakresie wyznaczonych terminów oraz ewentualne wymogi w zakresie przeszkolenia (np. wynikające z umowy zawartej przez UEK wymogi przeszkolenia z zakresu BHP, ochrony danych osobowych lub informacji niejawnych) oraz w zakresie posiadania ubezpieczenia lub zapoznania się z odpowiednimi regulaminami.  

        Opiekun praktyk kieruje studenta na praktykę zgodnie z postanowieniami właściwej umowy zawartej przez UEK oraz archiwizuje kopię wystawionego skierowania. Opiekun praktyk jest uprawniony do odmowy skierowania studenta na praktykę w przypadku niespełnienia przez studenta wymogów uzyskania takiego skierowania lub jeśli uzna, że skierowanie studenta na praktykę jest niezasadne, w szczególności w świetle celów jakie powinna realizować studencka praktyka zawodowa, postanowień umowy zawartej przez UEK lub informacji o dostępności ofert odbywania praktyk.

        *opiekun praktyk może wydawać skierowania tylko do tych sądów/prokuratur z którymi nasza uczelnia podpisała umowy ramowe przewidujące tego rodzaju procedurę

        *opiekun praktyk nie podpisuje umów z sądami/prokuratorami/innymi organizatorami praktyk w imieniu uczelni. Uczelnię reprezentuje Dyrektor Instytutu !!!

        Po realizacji studenckiej praktyki zawodowej student przedkłada właściwemu opiekunowi praktyki:

        ·       potwierdzony przez organizatora praktyki raport opisujący przebieg praktyki (zgodny ze wzorem określonym w Załączniku nr 2 do Zarządzenia lub sporządzony zgodnie z formularzem stosowanym przez organizatora praktyki) lub wystawione przez organizatora praktyki zaświadczenie o odbyciu praktyki albo inny dokument potwierdzający odbycie praktyki wystawiony przez organizatora praktyki zgodnie z właściwą umową zawartą przez UEK.

        ZALICZENIE PRACY ZAWODOWEJ JAKO PRAKTYKI

        Celem uzyskania zaliczenia jako studenckiej praktyki zawodowej pracy zawodowej student przedkłada właściwemu opiekunowi praktyk:

        ·       wniosek zgody ze wzorem określonym w Załączniku nr 3 do Zarządzenia,

        ·       do wglądu – w razie wątpliwości opiekuna praktyk - właściwą umowę, na podstawie której wykonywane były prace (w szczególności umowę o pracę, umowę cywilnoprawną lub umowę o praktykę absolwencką), informację z KRS, wydruk z CEiDG (w przypadku własnej działalności gospodarczej) albo inny dokument potwierdzający zakres wykonywanych czynności (np. potwierdzenie odbycia stażu lub wolontariatu).



    • Dokumenty: Praktyki Zawodowe Prawo