Résumé de section

  • dr Małgorzata Moras

    Katedra Prawa Konstytucyjnego, Administracyjnego i Zamówień Publicznych

    person

    Kontakt

    ul. Rakowicka 27

    gabinet: Biblioteka Gł., pokój 431 

    telefon do sekretariatu: +48 12 293 57 32

    e-mail:  morasm (uek.krakow.pl)

    http://www.kpaz.uek.krakow.pl

    • Dyżur w semestrze letnim 2024/2025 odbywa się przez platformę MS Teams (studenci studiów stacjonarnych) w każdą środę od 8:30 do 10:00.

      Z uwagi, że powiadomienia na platformie MS Teams nie zawsze działają proszę o uprzedni kontakt mailowy, aby możliwa była skuteczna komunikacja przez platformę MS Teams podczas dyżuru. 

      Dyżur dla studentów studiów niestacjonarnych odbywa się w każdy ostatni piątek miesiąca o godz. 15:45-17:15. 

      Kod zespołu dyżur jest następujący: zxdoula

      Konsultacje są także możliwe przed lub po zajęciach na uczelni.

      Konsultacje asynchroniczne przewidziane są w ramach poszczególnych kursów przedmiotowych na platformie Moodle, a także poprzez pocztę (morasm@...).
    • Komunikacja pomiędzy studentami a prowadzącym zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu poczty elektronicznej w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl oraz na platformach Microsoft Teams i Moodle.
    • Szanowni Państwo,
      Na wszelkich grupach ćwiczeniowych, które prowadzę w tym semestrze (prawo administracyjne, prawo zamówień publicznych, podstawy prawa) obowiązuje przypisanie do danej grupy w systemie USOS. Jeżeli ktoś chce zmienić grupę, a tym samym godzinę zajęć, może to nastąpić wyłącznie poprzez wymianę z inną osobą w danej grupie, na którą chce się uczęszczać. Nie dotyczy to osób, które posiadają indywidualny program lub tok nauki lub realizują różnice programowe. W takim przypadku, proszę się do mnie zgłosić na pierwszych zajęciach.
      Z poważaniem,
      Małgorzata Moras
  • Dla praktyk rozpoczynających się po dniu 24 lutego 2025 roku (liczy się data rozpoczęcia praktyki przez studenta, nie wpisu zaliczenia, nie zakończenia praktyki) obowiązują nowe zasady. Szczegóły w załącznikach.

    Proszę postępować zgodnie ze szczegółową instrukcją zawartą w załączniku nr 5. Jednocześnie proszę, aby Państwo informowali mnie mailowo, że rozpoczęli Państwo procedurę w EOD wskazując mnie jako opiekuna Praktyki. Przeprowadzi ona Państwa przez wszystkie konieczne elementy (umowa, skierowanie, itd) w razie błędu dokument zostanie Państwu zwrócony do poprawy. Proszę zatem z wyprzedzeniem procedować proces  w trosce o swoje interesy nie odkładać zaliczania praktyk na ostanie godziny (dni) przed zamknięciem protokołu w Usos.

    Planowane są szkolenia dla studentów dotyczące nowej procedury studenckich praktyk zawodowych.

    ------------------------------------------------------------------------

    Poniższe informacje dotyczą praktyk rozpoczętych (faktycznie) przed dniem 24 II 2025 r. tj. przed wejściem w życie ZARZĄDZENIA Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie z 27 stycznia 2025 roku w sprawie szczegółowej organizacji studenckich praktyk zawodowych

    Proszę o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

    1.  Studentów kierunku Prawo obowiązuje Procedura studenckich praktyk zawodowych Instytutu Prawa UEK (załącznik) oraz Zarządzenie Rektora w sprawie praktyk.
    2. Odnośnie obowiązkowych praktyk w sądzie: są one obowiązkowe od roku akademickiego 2022/2023; nie stosuje się do studentów, którzy całość praktyki zrealizowali do dnia 30 września 2022 r.
    3. Praktyka w sądzie to nie praktyka np. na Komisariacie Policji, w Prokuraturze, w Kancelarii Adwokackiej itp (art. 175 Konstytucji RP)
    4. Wzory dokumentów wymaganych do zaliczenia praktyk znajdą Państwo poniżej
    5.  Praktyka na kierunku Prawo powinna trwać 3 tygodnie w każdym semestrze, w którym ma być realizowana (tj. 2 x 3 tygodnie w toku studiów (VIII i IX semestr).  
    6. W przypadku, gdy przy zaliczeniu praktyk za semestr 8 złożono dokumenty potwierdzające odbycie całego, przewidzianego planem studiów wymiaru praktyk (3+3 z czego 3 w sądzie), to dokumenty te mogą być podstawą zaliczenia praktyk także w semestrze IX. W takim przypadku należy przed zakończeniem semestru IX ponownie złożyć wniosek o zaliczenie praktyki (raport) w semestrze IX poparty stosowną dokumentacją.
    7. Procedura nie precyzuje częstotliwości (liczby dni lub godzin, które student powinien faktycznie "przepracować" w czasie praktyki) oraz formy (praca zdalna, praca w biurze) odbywania praktyk  
    8. W dokumentach, w których wymagana jest pieczęć organizatora praktyki konieczne jest posłużenie się pieczęcią firmową (tj. z danymi firmy), a nie jedynie osobistą pieczęcią podpisującego
    9. Na życzenie organizatora praktyki, opiekun praktyk sporządza pismo przewodnie, które oznacza prośbę o przyjęcie studenta na praktykę. Praktykant w tym wypadku przekazuje Opiekunowi praktyk informacje niezbędne do przygotowania pisma przewodniego. 
    10. Student jest uprawniony do odbycia praktyki w semestrach wcześniejszych niż semestr, w którym zgodnie z planem studiów student zobowiązany jest uzyskać jej zaliczenie jednak zaliczenie praktyki udzielane jest w semestrze wynikającym z planu studiów.
    11. Proszę o zapoznanie się z plikiem pn. Wytyczne opiekuna praktyk.