Schema della sezione

    • Kliknij i dodaj hasło Twojego pomysłu! 

      Korzystamy z www.mindmeister.com - nie wymaga rejestracji, ale co chwile o nią pyta :). Pomysły dodajemy hasłowo (słowa klucze), a w notatce dodajemy szerszy opis (jeśli jest taka potrzeba).

    • Decyzja zapadła! W pierwszej kolejności realizujemy ten temat. Poniżej proszę dopiszcie się do części projektu, w którym chcielibyście wziąć udział na start - na najbliższym spotkaniu to omówimy i jeśli będzie potrzeba to zrobimy roszady :)

      Główny cel projektu to stworzenie mapy miejsc w Krakowie, a może i innych miast Polski, w których można przechodzi poza przejściami dla pieszych - czyli bez_ZEBRY :). Z wstępnego rozeznania wynika, że nikt wcześniej czegoś takiego nie robił, ale trzeba to zweryfikować :). W dalszych etapach sprawdzimy jaki to odsetek ulic i zagregujemy te dane do np. jednostek Systemu Informacji Miejskiej i przedstawimy na kartogramie sprawdzając czy różnicuje się w przestrzeni Krakowa. Trzeba będzie się również zastanowić jak wpływa to na bezpieczeństwo - padł pomysł aby zestawić nasze wyniki z danymi policy nt. potrąceń na drogach (takie informacje są zbierane z dokładną lokalizacją).

    • UWAGA! Może do projektu wrócimy, ale na razie idzie do "poczekalni" :). 

    • Zapisy do pierwszego projektu, który będzie polegał na porównaniu sieci ścieżek rowerowych z największych miast w Polsce. Wykorzystamy do tego (wstępnie, metoda jeszcze do omówienia) wskaźniki spójności sieci Kansky`ego. Proces znacząco ułatwi nam wykorzystanie GIS - oczywiście ;). Wspólnie nauczymy się jak taką analizę spójności wykonać, a później w grupkach (albo indywidualnie) przeanalizujemy sieci największych miast w Polsce, tzw. "wielkiej piątki" tj. Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia i Poznania (zawsze możemy rozbudować o więcej). Efekty naszych badań przedstawimy na konferencji (mam pomysł, ale może wpadnie nam lepszy) w przyszłym semestrze, a później opublikujemy w całkiem dobrym czasopiśmie - efekt pracy musi być. Projekt podzielimy na 2 etapy: pierwszy - to zbudowanie bazy danych i analizy, drugi - to przygotowanie referatu i publikacji. Pierwszy zrealizujemy przez wakacje (tak aby zakończyć go we wrześniu, a drugi do końca roku (w październiku i listopadzie jest dużo konferencji). Ci z Was, którzy chcieliby się w projekt włączyć, to zapraszam do zapisania się poprzez link powyżej. W październiku odpalimy pewnie kolejne projekty ;).