Opcje zapisów
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z wpływem czynników psychologicznych na podejmowanie decyzji przez konsumentów i przedsiębiorców. Ponadto celem przedmiotu jest przegląd możliwych pułapek myślenia i ich skutków , a także anomalii występujących na rynkach inwestycyjnych.
1. Ekonomia behawioralna a ekonomia standardowa.
2. Różne koncepcje racjonalności.
3. Pułapki myślenia i heurystyki.
4. Makroekonomia behawioralna.
5. Teoria perspektywy (księgowość mentalna i awersja do strat).
6. Problem zobowiązań (teoria gier), zaufanie i współpraca.
7. Wybór międzyokresowy – dyskontowanie hiperboliczne (problem z samokontrolą).
8. Behawioralne teorie oszczędzania, inwestowania i konsumpcji.
9. Behawioralne przyczyny kryzysów gospodarczych.
10. Behawioralne aspekty funkcjonowania wybranych rynków (np. pracy, czy nieruchomości).- Nauczyciel: Puzio-Wacławik Bogusława