Przegląd sekcji

    • Literatura na temat strategii produktu/ zarządzania produktem

      Poza książkami umieszczonymi w wykazie polecam Państwa uwadze następujące lektury, w których znajdziecie informacje dot. strategii produktu/zarządzania produktem.

      Zachęcam do zapoznania się z poniżej przedstawionymi pozycjami.

      1. Linda Gorchels, Zarządzanie produktem. Od badań i rozwoju do budżetowania reklamy, One Press Helion, Gliwice 2007.
      2. Zarządzanie produktem, red. Bogdan Sojkin, Wydawnictwo PWE Warszawa 2002
      3. Mirko Dussel, Marketing w praktyce, BC Edukacja, Warszawa 2009  - Rozdział 4 – części dotyczące marketingu produktu
    • Strategie produktu - wprowadzenie

    • Consumer insight - wgląd w konsumenta

    • MVP (Minimum Viable Product) - produkt o kluczowej funkcjonalności
      Model Kano

    • OPIS ZADANIA "Consumer Insight":
      W grupach liczących maksymalnie 4 osoby proszę przygotować zestaw pytań/zagadnień, na które należałoby znaleźć odpowiedzi PRZEPROWADZAJĄC ANALIZĘ - WGLĄD W KONSUMENTÓW - jednego z proponowanych z poniższego wykazu tematów zadania:
      • Wgląd w konsumentów dokonujących zakupu zestawów kina domowego.

      • Wgląd w zachowania mężczyzn golących zarost twarzy.

      • Wgląd w zachowania osób korzystających z internetowego portalu społecznościowego (np. Instagram, czy Twitter).

      • Wgląd w zachowania użytkowników generatorów tekstów online, wykorzystujących AI (Artificial Intelligence).

      • Wgląd w potencjalnych użytkowników programów graficznych, wykorzystujących AI (Artificial Intelligence).

      • Wgląd w zachowania użytkowników odkurzaczy.

      • Wgląd w zachowania klientów korzystających z usług banków internetowych.

      • Wgląd w zachowania osób korzystających z portali aukcyjnych (np. Allegro, Ebay) jako nieprofesjonalni* sprzedawcy.

                                                                                                                                                                                                          *) – tzn. nie prowadzący oficjalnej działalności gospodarczej

      Zestaw pytań/ zagadnień do przeprowadzenia wglądu w konsumentów WYBRANEGO PRODUKTU proszę przygotować w oparciu o formułę "6W of choice".

      Proszę NIE UDZIELAĆ ODPOWIEDZI na stawiane pytania/zagadnienia!!

      Zadanie polega wyłącznie na przygotowaniu zestawu pytań/zagadnień, odpowiedzi na które WASZYM ZDANIEM byłyby niezbędne/pomocne w rozpoznaniu konsumentów wybranego produktu i dokonaniu wglądu w ich zachowania/sposób myślenia/odczuwane potrzeby/opinie/zahamowania/preferencje/niechęci/predyspozycje oraz inne elementy mogące mieć wpływ na ich postawy wobec danego produktu, popyt na produkt oraz satysfakcję z jego użytkowania/posiadania.

      Rozwiązania zadań w formie pliku PDF, które Państwo przesyłaliście mi mailem,
      BARDZO PROSZĘ proszę umieścić zwrotnie na MOODLE do soboty 30 listopada 2024 r.  do godziny 23:59!!


    • CROSSING THE CHASM - Przeskoczyć przepaść.

      Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta.  Autor: Geoffrey A. Moore


    • Prof. Ryszard Tadeusiewicz

      Dlaczego wyroby techniki tak szybko się psują?