M. Bajak, Wykorzystanie beaconów w komunikacji marketingowej, Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
2021
Monografia ukazuje możliwości wykorzystania beaconów w komunikacji marketingowej Współczesny konsument za sprawą technologii cyfrowych podczas zakupów coraz częściej balansuje na granicy świata rzeczywistego i wirtualnego. Angażujący dialog z marką mogą wspierać między innymi rozwiązania z obszaru internetu rzeczy. W tym kontekście jako jedną z perspektywicznych technologii wskazać można beacony, które pełnią funkcję punktów kontaktowych konsumenta z marką. Urządzenia te lokalizują użytkownika w przestrzeni i przesyłają mu pakiet spersonalizowanych informacji, wspierając go na ścieżce zakupowej. Umożliwiają realizację wielowymiarowych kampanii marketingowych opartych na tworzeniu indywidualnej relacji z odbiorcą.
Publikacja odpowiada na pytania:
• jakie możliwości prezentują beacony w obszarze komunikacji marketingowej,
• jakie oczekiwania mają konsumenci wobec tej technologii,
• w jaki sposób te sensory mogą wspierać działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu i wyrównywania szans,
• jakie są główne niebezpieczeństwa związane z wykorzystaniem beaconów w przedsiębiorstwie i każdej instytucji,
• jakie jest miejsce tych urządzeń w systemie komunikacji marketingowej?
Książka zapewnia kompletność ujęcia tematu, gdyż ukazuje zarówno „świat beaconów”, jak i tytułowy „system komunikacji”, a także to, co je łączy: wyniki badań zrealizowanych przez autorkę, dotyczące praktycznego wykorzystania beaconów w komunikacji marketingowej.
Z recenzji dr hab. inż. Barbary Szymoniuk, prof. PL.
Wartość ocenianej publikacji podnoszą zaprezentowane w niej wyniki badań własnych, przeprowadzonych zarówno wśród konsumentów, jak i organizacji wykorzystujących beacony jako instrument wspierający komunikację z ich klientami (…). W pracy zwrócono uwagę na mnogość zastosowań beaconów w biznesie, stawiając jednocześnie tezę, że będą one miały istotny wpływ na kształt współczesnej komunikacji marketingowej.
Z recenzji dr. hab. Grzegorza Hajduka, prof. UR