M. Bajak, Wykorzystanie beaconów w komunikacji marketingowej, Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2021


Monografia ukazuje możliwości wykorzystania beaconów w komunikacji marketingowej  Współczesny konsument za sprawą technologii cyfrowych podczas zakupów coraz częściej balansuje na granicy świata rzeczywistego i wirtualnego. Angażujący dialog z marką mogą wspierać między innymi rozwiązania z obszaru internetu rzeczy. W tym kontekście jako jedną z perspektywicznych technologii wskazać można beacony, które pełnią funkcję punktów kontaktowych konsumenta z marką. Urządzenia te lokalizują użytkownika w przestrzeni i przesyłają mu pakiet spersonalizowanych informacji, wspierając go na ścieżce zakupowej. Umożliwiają realizację wielowymiarowych kampanii marketingowych opartych na tworzeniu indywidualnej relacji z odbiorcą.

 M. Bajak, Wykorzystanie bezconów

Publikacja odpowiada na pytania:

• jakie możliwości prezentują beacony w obszarze komunikacji marketingowej,

• jakie oczekiwania mają konsumenci wobec tej technologii,

• w jaki sposób te sensory mogą wspierać działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu i wyrównywania szans,

• jakie są główne niebezpieczeństwa związane z wykorzystaniem beaconów w przedsiębiorstwie i każdej instytucji,

• jakie jest miejsce tych urządzeń w systemie komunikacji marketingowej?

 

Książka zapewnia kompletność ujęcia tematu, gdyż ukazuje zarówno „świat beaconów”, jak i tytułowy „system komunikacji”, a także to, co je łączy: wyniki badań zrealizowanych przez autorkę, dotyczące praktycznego wykorzystania beaconów w komunikacji marketingowej.

Z recenzji dr hab. inż. Barbary Szymoniuk, prof. PL.

 

Wartość ocenianej publikacji podnoszą zaprezentowane w niej wyniki badań własnych, przeprowadzonych zarówno wśród konsumentów, jak i organizacji wykorzystujących beacony jako instrument wspierający komunikację z ich klientami (…). W pracy zwrócono uwagę na mnogość zastosowań beaconów w biznesie, stawiając jednocześnie tezę, że będą one miały istotny wpływ na kształt współczesnej komunikacji marketingowej.

Z recenzji dr. hab. Grzegorza Hajduka, prof. UR

Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 25 października 2021, 15:02