A. Jonas, M. Rawski, Analiza jakości produktu - perspektywa marketingowa. Zbiór zadań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2021

Jakość produktu jest dziś kluczowym elementem przetrwania na rynku a także budowania przewagi konkurencyjnej. Zarządzanie jakością stanowi więc istotny obszar zarządzania przedsiębiorstwem. Idea zarządzania jakością w przedsiębiorstwach nie jest nowa.

Analiza jakości produktuPrezentowana publikacja  stanowi zbiór zadań dotyczących zarówno klasycznych narzędzi tworzenia oraz kontroli jakości jak i narzędzi pozwalających uwzględnić perspektywę klienta na etapie projektowania  i badania jakości. Zestaw zadań dotyczących każdego z narzędzi poprzedzony został krótkim teoretycznym jego opisem wraz z przedstawieniem metody i algorytmu jego zastosowania.

Układ pracy odpowiada poszczególnym fazom życia produktu. Opracowanie podzielono na cztery części. Rozdział pierwszy dotyczy etapu projektowania produktu i procesu. Rozdział drugi poświęcono zagadnieniom zarządzania jakością na etapie realizacji i produkcji wyrobu. Ocena jakości przez konsumentów na etapie konsumowania wyrobu oraz identyfikacja wymiarów tej oceny (macierz istotności – jakości) stanowią podstawowe zagadnienia zawarte w rozdziale trzecim. Rozdział czwarty w całości został poświęcony usługom jako specyficznemu rodzajowi produktu.

  Publikacja powstała głównie z myślą o studentach zgłębiających wiedzę z obszaru zarządzania jakością. Przedstawione zadania i ćwiczenia są przeznaczone do indywidualnego lub grupowego rozwiązywania i mają pomóc w zdobywaniu praktycznych umiejętności niezbędnych w procesie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Autorzy mają nadzieję że publikacja okaże się także pomocna w dydaktyce. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów wszystkich kierunków studiów ekonomicznym, a szczególnie kierunku Zarządzanie oraz Marketing i Komunikacja Rynkowa. Odbiorcami mogą być także osoby zawodowo zajmujące się zarządzaniem jakością oraz marketingiem w przedsiębiorstwach oraz wszyscy, którzy pragną poszerzyć swoja wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie stosowania metod analizy jakości produktu. 



Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 25 października 2021, 14:17