A. Jonas, M. Rawski, Analiza jakości produktu - perspektywa marketingowa. Zbiór zadań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2021
Jakość produktu jest dziś kluczowym elementem
przetrwania na rynku a także budowania przewagi konkurencyjnej. Zarządzanie
jakością stanowi więc istotny obszar zarządzania przedsiębiorstwem. Idea
zarządzania jakością w przedsiębiorstwach nie jest nowa.
Prezentowana publikacja stanowi zbiór zadań dotyczących zarówno klasycznych narzędzi tworzenia oraz kontroli jakości jak i narzędzi pozwalających uwzględnić perspektywę klienta na etapie projektowania i badania jakości. Zestaw zadań dotyczących każdego z narzędzi poprzedzony został krótkim teoretycznym jego opisem wraz z przedstawieniem metody i algorytmu jego zastosowania.
Układ pracy odpowiada
poszczególnym fazom życia produktu. Opracowanie podzielono na cztery części.
Rozdział pierwszy dotyczy etapu projektowania produktu i procesu. Rozdział drugi
poświęcono zagadnieniom zarządzania jakością na etapie realizacji i produkcji
wyrobu. Ocena jakości przez
konsumentów na etapie konsumowania wyrobu oraz identyfikacja wymiarów tej oceny
(macierz istotności – jakości) stanowią podstawowe zagadnienia zawarte w
rozdziale trzecim. Rozdział czwarty w
całości został poświęcony usługom jako specyficznemu rodzajowi produktu.