A. Czubała, A. Jonas, H. Wojnarowska, Marketing społeczny przedsiębiorstw komercyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2017
Spis treści:
1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR - Corporate Social Responsibility) – Anna Czubała
1.1. Geneza CSR
1.2. Definicje CSR
1.3. Rola interesariuszy
1.4. Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.5. Pomiar i ocena korzyści CSR
2. Pojęcie i rozwój koncepcje marketingu społecznego – Anna Czubała
2.1. Istota marketingu społecznego
2.2. Społeczna odpowiedzialność w wybranych koncepcjach marketingu
2.3. Etapy wdrożenia marketingu społecznego w przedsiębiorstwach
3. Marketing ekologiczny – Agata Jonas
3.1. Pojęcie i istota marketingu ekologicznego
3.2. Ekoprodukt jako podstawa marketingu ekologicznego
3.3. Pozostałe instrumenty ekologicznego marketingu-mix
4. Marketing sponsorski – Halina Wojnarowska
4.1. Istota i znaczenie sponsoringu
4.2. Przesłanki rozwoju sponsoringu
4.3. Sponsoring a inne metody wspierania
4.4. Rodzaje i formy sponsoringu
4.5. Elementy strategii sponsoringu
5. Formy współpracy przedsiębiorstw z NGO w realizacji zadań marketingu społecznego – Agata Jonas
5.1. Marketing społecznie zaangażowany (crm)
5.2. Wolontariat pracowniczy
5.3. Kampanie społeczne mające na celu zmianę postaw społecznych
6. Formy komunikacji działań z zakresu marketingu społecznego – Halina Wojnarowska
6.1. Istota i znaczenie raportu społecznego
6.2. Standardy raportowania
6.3. Raportowanie obowiązkowe czy nie? Prawne uregulowania
6.4. Rankingi przedsiębiorstw
6.5. Konkursy