Anna Czubała, Dystrybucja produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001. Celem tej pracy, skierowanej do studentów i praktyków gospodarczych, jest przedstawienie dystrybucji jako jednego z instrumentów marketingu. Zostały w niej opisane podstawowe zagadnienia związane z organizacją kanałów dystrybucji oraz fizycznym przesuwaniem produktów i rozmieszczaniem ich na rynku. Autorka omawia w sposób przystępny, ilustrując licznymi schematami i tablicami, następujące zagadnienia:
- istotę i funkcje dystrybucji oraz jej związki z pozostałymi instrumentami marketingu; - rolę bezpośrednich i pośrednich kanałów dystrybucji oraz korzyści wynikające z ich stosowania; - rodzaje i funkcje pośredników handlowych (hurtowników, agentów, detalistów) w kanałach dystrybucji; - dystrybucję fizyczną produktów, jej fazy, związane z nimi koszty dystrybucji, ich współzależność oraz wpływ na kształtowanie cen finalnych; - przedmiotowy i podmiotowy zakres decyzji związanych z wyborem kanałów dystrybucji, etapy ich projektowania oraz metody ich oceny; - formy współdziałania, rodzaje integracji uczestników kanałów dystrybucji oraz konflikty występujące w kanałach dystrybucji i sposoby ich rozwiązywania. (ze wstępu) |
Ostatnia modyfikacja: środa, 10 marca 2010, 14:42