Finansowe przesłanki decyzji marketingowych

Finansowe przesłanki decyzji marketingowych

praca zbiorowa pod kierunkiem Anny Czubały i Romana Niestroja

Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków 2004



Niniejszy raport jest syntezą podjętych w 200l roku badań w ramach tematu "Finansowe przesłanki decyzji marketingowych". Prace nad realizacją tematu rozpoczęto od identyfikacji problematyki wchodzącej w zakres określony tytułem oraz analizy dotychczasowych badań naukowych w tej dziedzinie. Analiza ta pozwoliła stwierdzić, że zarządzanie marketingiem i zarządzanie finansami stanowią zazwyczaj dwa odrębne pola badawcze. Jest to naturalne następstwo zasadniczej odmienności ról przypisanych przedstawicielom obu omawianych funkcji biznesowych. Domeną marketingu są stosunki firmy z otoczeniem, twórcze poszukiwanie potencjalnych źródeł przewagi konkurencyjnej, umacnianie pozycji rynkowej, budowanie silnych marek, a ostatecznie pomnażanie rynkowej wartości przedsiębiorstwa w długim okresie czasu. Natomiast domeną finansów jest gospodarowanie zasobami przedsiębiorstwa, dbałość o jego finansową kondycję i rentowność zaangażowanego w firmie kapitału, to wszystko w warunkach twardych reguł rządzących obrotem pieniężnym, rynkiem kapitałowym i systemem podatkowym. Zdaniem autorów raportu zbliżenie stanowisk obu stron stanowi jedno z ważniejszych wyzwań teorii i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem oraz rozwoju badań nad orientacją marketingową przedsiębiorstw.


Fragment Wstępu

Ostatnia modyfikacja: piątek, 1 lipca 2011, 18:28