Renata Oczkowska, Joint venture jako strategia wejścia przedsiębiorstw zagranicznych na polski rynek.
Renata Oczkowska, Joint venture jako strategia wejścia przedsiębiorstw zagranicznych na polski rynek. Koncepcja marketingowa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2005.

Charakterystyczną cechę rozwoju współczesnej gospodarki światowej stanowi pogłębiający się proces jej internacjonalizacji, oznaczający wzrost powiązań gospodarczych pomiędzy poszczególnymi krajami, ich regionalnymi ugrupowaniami oraz przedsiębiorstwami. Jednym z podstawowych rozstrzygnięć strategicznych, jakie musi pojąć przedsiębiorstwo w procesie internacjonalizacji, jest decyzja o sposobie wejścia na wybrany rynek zagraniczny. Dokonanie właściwego wyboru w tym zakresie w znacznym stopniu warunkuje możliwość osiągnięcia sukcesu i przesądza o przyjętej koncepcji działań marketingowych. (...)

Liczne studia teoretyczne, a także przykłady praktyki biznesu międzynarodowego dowodzą rosnącego zainteresowania kooperacyjnymi strategiami konkurowania. Alianse strategiczne,
a wśród nich wspólne przedsięwzięcia – joint venture – stają się znaczącą formą wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. (...)

Joint venture są jedną z najczęściej wykorzystywanych form wchodzenia przedsiębiorstw zagranicznych na polski rynek.

(ze wstępu)


Ostatnia modyfikacja: wtorek, 9 marca 2010, 10:18