Strategie marketingowe eksporterów
Strategie marketingowe eksporterów,
praca zbiorowa pod redakcją A. Czubały, R. Niestroja, J.W. Wiktora,
Fundacja UEK, Kraków 2010


Publikacji prezentuje wyniki badań statutowych Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w 2009 r. Stanowią one pierwszy etap programu badań strategii marketingowych przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych. Głównym celem badań była identyfikacja nowych, ważnych nurtów badawczych w tym obszarze. Z tego względu publikowane prace dotyczą różnych problemów, uwzględniających zarówno stan dotychczasowej wiedzy o strategiach marketingowych eksporterów i istniejące luki w tym zakresie, jak i zainteresowania naukowe poszczególnych pracowników.

Badania, oparte głównie na studiach literaturowych, ale także na indywidualnie przeprowadzonych badaniach empirycznych, dotyczyły:

  • teoretycznych i metodycznych problemów eksportu jako formy internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw,
  • strategii ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne,
  • strategii marketingowych eksporterów,
  • ekonomicznych, społecznych, kulturowych, informacyjnych uwarunkowań międzynarodowego marketingu,
  • instrumentów działań marketingowych eksporterów,
  • audytu marketingowego przedsiębiorstw działających w międzynarodowym środowisku marketingowym.

Ostatnia modyfikacja: piątek, 1 lipca 2011, 18:38