Pytania kierunkowe na egzamin dyplomowy

z Marketingu Międzynarodowego

1. Marketing międzynarodowy – pojęcie, istota, geneza.

2. Przesłanki rozwoju marketingu międzynarodowego.

3. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw.

4. Pojęcie i elementy otoczenia przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym.

5. Tendencje zmian w makrootoczeniu przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym.

6. Istota i znaczenie badań marketingowych rynków zagranicznych.

7. Źródła informacji o międzynarodowych rynkach.

8. Problem ekwiwalencji badań marketingowych w skali międzynarodowej.

9. Istota i znaczenie segmentacji rynków międzynarodowych.

10. Istota i wybór przez przedsiębiorstwa rynków zagranicznych.

11. Formy (strategie) wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne.

12. Kryteria wyboru form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne.

13. Strategie obecności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych.

14. Etnocentryzm i policentryzm w postawach menagerów realizujących politykę ekspansji na rynki międzynarodowe.

15. Istota strategii standaryzacji i adaptacji działań przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym.

16. Zalety i wady polityki standaryzacji i adaptacji narzędzi marketingu-mix przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych.

17. Strategie konkurencji przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych.

18. Strategia standaryzacji i adaptacji produktu na rynkach zagranicznych.

19. Kształtowanie marek na rynkach międzynarodowych.

20. Strategie cenowe przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych.

21. Przesłanki standaryzacji i adaptacji polityki cenowej na rynkach międzynarodowych.

22. Wyznaczanie cen w polityce eksportu oraz przy inwestycji bezpośredniej.

23. Metody ustalania wysokości cen w polityce międzynarodowej przedsiębiorstwa.

24. Elementy i specyfika komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem międzynarodowym.

25. Różnicowanie przekazu promocyjnego na rynkach międzynarodowych w aspekcie prawnym i kulturowym.

26. Narzędzia promotion-mix i ich zastosowanie w działalności na rynkach międzynarodowych.

27. Tendencje zmian w międzynarodowej dystrybucji produktów i usług.

28. Rodzaje kanałów dystrybucji produktów w marketingu międzynarodowym.

29. Rodzaje pośredników w międzynarodowym eksporcie.

30. Przesłanki determinujące wybór kanałów dystrybucji na rynkach międzynarodowych.

Ostatnia modyfikacja: czwartek, 6 kwietnia 2017, 17:40