Kierunki

Kierunki rozwoju współczesnego marketingu, red. A.Czubała, R. Niestrój, J.W. Wiktor, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012

Publikacja prezentuje wyniki badań statutowych pracowników Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nad kierunkiem rozwoju współczesnego marketingu. Zawarte w niej prace dotyczą różnych zagadnień, a ich tematyka odzwierciedla zainteresowania naukowe poszczególnych pracowników.

Można wśród nich wyróżnić prace, w których omówiono problem tożsamości naukowej marketingu i jego paradygmaty (P. Chlipała – „Paradygmat interpretatywny w marketingu – rozważania w kontekście tożsamości dyscypliny”), związki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw z formami i instrumentami marketingu (A. Czubała – „Formy i instrumenty marketingu społecznego”), instrumenty budowania lojalności klientów (H. Wojnarowska – „Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa a lojalność klientów”), determinanty rozwoju marketingu dla kobiet (M. Dołhasz – „Gender Marketing – istota i założenia”).

W kilku pracach nawiązano do metodyki badań i oceny efektywności strategii marketingu (J.W. Wiktor – „Polscy eksporterzy. Metodologiczne dylematy badań strategii marketingu międzynarodowego przedsiębiorstw” i A. Żbikowska – „Eksport jako strategia wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe”), kierunków rozwoju audytu marketingowego (P. Hadrian – „Audyt marketingowy w przedsiębiorstwie XXI wieku – wybrane kierunki rozwoju”) i zastosowania metody refleksji strategicznej w celu zwiększenia efektywności marketingu (M. Rawski – „Wykorzystanie metody refleksji strategicznej w kształtowaniu decyzji zwiększania efektywności marketingu”).

Związki między nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi a zarządzaniem marketingiem w różnych obszarach omawiają w swoich pracach K. Kapera – „Przesłanki rozwoju systemów wspomagających proces marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem”, M. Kuziak – „Social media jako przestrzeń działań marketingowych: istota, kategoryzacja i pomiar” i T. Smoleń – „Innowacje techniczne jako czynnik zmian działań marketingowych na rynku dóbr kultury”.

/fragment Wstępu/

Ostatnia modyfikacja: piątek, 17 kwietnia 2020, 12:16