Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowe w Polsce, red. A. Czubała, P. Harian, J.W. Wiktor, PWE, Warszawa 2014

Rozwój gospodarki rynkowej w Polsce w istotny sposób zmienił i nadal zmienia warunki działania przedsiębiorstw i sposób zarządzania nimi. Globalizacja, internacjonalizacja, integracja rynków, informatyzacja, wzrost konkurencji, nowe trendy w postawach i zachowaniach nabywców tworzą zasadnicze, rozległe i wielowymiarowe uwarunkowania rozwoju gospodarki i funkcjonowania przedsiębiorstw. Sprawiają, że, z jednej stron, kluczowym warunkiem przetrwania i rozwoju przedsiębiorstw staje się umiejętne zarządzanie i ciągłe dostosowywanie marketingowych strategii do nowych wyzwań. Z drugiej strony działania marketingowe przedsiębiorstw dążących do zdobycia przewagi konkurencyjnej dynamizują sytuację rynkową, a innowacyjność firm, ich produktów, technologii i organizacji prowadzi do pojawienia się nowych rynków i obszarów zastosowania marketingu, modyfikacji koncepcji i narzędzi.

Monografia jest poświęcona ewolucji marketingu w 25-leciu transformacji systemowej gospodarki polskiej. Prezentuje kierunki i wyniki badań pracowników naukowych krajowych i zagranicznych ośrodków akademickich.  

Last modified: Tuesday, 13 October 2015, 7:24 PM