Szanowni Państwo, Drodzy Studenci,
z pewnością – podobnie, jak Wasi Nauczyciele – czujecie się nieco zagubieni nową sytuacją i zupełnie inną organizacją zajęć dydaktycznych. Mamy jednak nadzieję, że wszystkich nas nauczy ona czegoś nowego i przygotuje do szybszego niż zwykle reagowania w sytuacjach zagrożenia (to taki test, który może przydać się w przyszłości!).
W liście skierowanym do Państwa w dniu 12 marca br. Pani Rektor Profesor Janina Filek przekazała Wam najważniejsze informacje dotyczące: 1) rozliczenia semestru zimowego i obron prac dyplomowych, 2) wypłat stypendiów i wpłat czesnego oraz 3) funkcjonowania biblioteki, dziekanatów i akademików. Zakładamy zatem, że te sprawy macie już "ogarnięte". Czas zatem ku temu, abyście otrzymali od nas informacje dotyczące procesu kształcenia w sytuacji odwołania zajęć stacjonarnych i zamiany ich na zajęcia w formie zdalnej. Aby pomóc Wam w dobrym wykorzystaniu czasu przymusowego zamknięcia sal wykładowych, ćwiczeniowych, seminaryjnych i laboratoriów, przesyłamy na początek kilka podstawowych wskazówek, które dotyczą płynnej komunikacji z Waszymi nauczycielami... :-)
- Po pierwsze, sprawdzajcie wiadomości w USOSie i swoje uczelniane skrzynki pocztowe.
- Po drugie, sprawdzajcie e-Wizytówki swoich nauczycieli – powinny pojawiać się tam ogłoszenia dotyczące wybranej formy zajęć i informacje o uruchamionych kursach na e-Platformie.
- Po trzecie, Starostowie i Starościny będą otrzymywali wiadomości mejlowe adresowane do całej grupy – bądźcie ze sobą w kontakcie.
- Po czwarte, nauczyciele, którzy mają dostęp do pełnych list grup dziekańskich, będą wysyłali Wam mejle zbiorowe – sprawdzajcie uczelniane skrzynki pocztowe.
- Po piąte, w kursach dedykowanych konkretnym przedmiotom na e-Platformie pojawiają się i będą pojawiały się materiały do samodzielnego studiowania, zadania i ćwiczenia do wykonania oraz inne wskazówki od Waszych nauczycieli, np. wysyłane via Ogłoszenia. Zaglądajcie tam regularnie! I pozostawajcie w kontakcie ze swoimi wykładowcami i lektorami oraz wykonujcie wszystkie ich polecenia. Jesteśmy przekonani, że sobie poradzicie. Gdyby nie – piszcie do nich z prośbą o pomoc. Uwaga! Dzisiaj rano, aby ułatwić Wam pracę, zmieniliśmy sposób subskrybowania wiadomości z forów na e-Platformie – aktualnie będziecie otrzymywali jedną zbiorczą wiadomość każdego dnia, wysyłaną o godz. 22:00. Dlatego prosimy czytajcie ją uważnie, ponieważ w niej znajdować się będą wiadomości od poszczególnych nauczycieli.
- Część z nauczycieli zorganizuje też wykłady i inne zajęcia w formie konferencji online "na żywo" – o ich terminach zostaniecie uprzednio powiadomieni (webinary odbywać się będą najczęściej albo za pomocą platformy ClickMeeting, albo platformy Zoom). Myślimy, że dla wielu z Was będzie to zupełnie nowe doświadczenie, dzięki któremu poznacie, jak działają tzw. calle w dużych przedsiębiorstwach.
- I na koniec – koniecznie wymyślcie sobie osobisty plan dnia i plan tygodnia tak, aby rozsądnie rozłożyć obowiązki związane z nauką i mieć czas na rozmowę telefoniczną z bliskimi, czytanie książek, spacery po lesie i łąkach, oraz inne ważne zajęcia... :-)
Dbajcie też o siebie, unikając kontaktów z innymi, dbając o higienę, a w przypadku konieczności przebywania na kwarantannie – przestrzegajcie jej zasad. Ponieważ, podobnie jak wykładowcy UEK, pracujecie teraz w domu, skorzystajcie z porady Pani Doktor Małgorzaty Wypych (onegdaj nauczyciela naszego Uniwersytetu): kliknij tutaj, aby otworzyć Facebooka... :-)
Do zobaczenia z powrotem na Kampusie UEK!
Zespół ds. e-Learnignu, czyli Aneta, Ania, Artur, Jarek i Przemek