Ostatnio mieliśmy okazję popracować metodą design thinking i postanowiliśmy się tym odkryciem podzielić z tymi, którzy jej jeszcze nie znają... :-)
Kolebką tego nowatorskiego podejścia do rozwiązywania problemów oraz projektowania i tworzenia zarówno produktów, jak i usług jest Stanford University. To tam w 2004 powstała d.school — hub innowacji, w ramach którego rozwija się, uczy i promuje metodę design thinking. I trzeba przyznać, że staje się ona coraz bardziej popularna nie tylko w wielkich korporacjach (takich np. jak Google), ale również w Polsce.
W design thinkingu chodzi bowiem o takie nastawienie do rozwiązywania problemów oraz innowacji, które jest:
- empatyczne — tzn. skoncentrowane na potrzebach użytkownika
- interdyscyplinarne — tzn. otwarte na różne punkty widzenia, perspektywy, aspekty rozwiązywanego problemu
- eksperymentalne — tj. w całości oparte o proces tworzenia prototypowych rozwiązań, bieżąco testowanych na podstawie opinii potencjalnych użytkowników
Więcej informacji na temat tego, czym jest design thinking znajdziecie na polskim portalu poświęconym tej tematyce — designthinking.pl oraz w serwisach grupy Design Thinking Warsaw — www.dtwarsaw.pl i www.facebook.com/designthinkingwarsaw.
Polecamy!
Anna K. Stanisławska-Mischke
Kontakt:
Anna K. Stanisławska-Mischke
mischke@uek.krakow.pl
012 293.75.15