Przegląd sekcji

  • Wdrożenie modelu tutoringu akademickiego do praktyki w Instytucie Ekonomii

    Czym jest tutoring? 

    Jest to unikatowy w polskim systemie kształcenia akademickiego rodzaj edukacji zindywidualizowanej opartej na metodach stosowanych w najlepszych uniwersytetach - takich jak Oxford i Cambridge. Student, po konsultacji z tutorem, samodzielnie wybiera obszary swoich zainteresowań, które rozwija podczas indywidualnych spotkań. Dzięki nim student ma szanse rozwijać zarówno swoje zainteresowania, ale także mocne strony oraz w pełni korzystać z oferty dydaktycznej Uniwersytetu. Jest to też jeden z atutów przy ubieganiu się o członkostwo w kołach naukowych.oraz okazja do wzmacniania swojego rozwoju naukowego i powiększania szans na zdobycie stypendium Rektora UEK dla wybitnych studentów.

    Jakie są korzyści dla studentów?

    • EDUKACJA ZINDYWIDUALIZOWANA: Student we współpracy ze swoim opiekunem rozwija swoje indywidualne zainteresowania i talenty.
    • EDUKACJA SPERSONALIZOWANA: Student otrzymuje opiekę tutorską, dzięki której określa ścieżki intelektualnego i naukowego rozwoju, co sprzyja zachowaniu przez studentów relacji "mistrz-uczeń" - zanikającej w procesie masowego kształcenia.
    • EDUKACJA AMBITNA: Studenci podejmują zróżnicowane i trudne tematy, zarówno naukowe jak i praktyczne. W toku współpracy z tutorem uczą się sztuki argumentacji, badania tematów, doskonalą swoje umiejętności dyskusji i prezentacji. Rozwijają się na wielu poziomach oraz doświadczają wysokiej satysfakcji. Sami nawigują swój rozwój intelektualny, naukowy, również profesjonalny.
    • DŁUGOFALOWA WSPÓŁPRACA: Nawiązanie długotrwałej współpracy z tutorem to szansa na to, aby tutor został Twoim promotorem pracy licencjackiej.
    • A ponadto... Certyfikat, możliwość zaliczania poszczególnych przedmiotów w trybie indywidualnym, lepsze przygotowanie do napisania pracy licencjackiej, możliwość wpisania uczestnictwa w programie tutorskim w suplemencie do dyplomu na koniec studiów.

    Kim jest Tutor/Opiekun?
    Tutor to osoba, która pełni funkcję doradcy, indywidualnego opiekuna studentów. Pomaga w doborze przedmiotów z grupy przedmiotów do wyboru oraz kierunków dalszej specjalizacji. Poprzez cykliczne spotkania rozwija indywidualne zainteresowania studenta poprzez: dyskusje, zadania domowe, eseje, projekty, które tutor omawia indywidualnie ze studentem. Relacja student - tutor zakłada zgodę obu stron, wymianę poglądów, opinii oraz wiedzy.  Celem tej wymiany i współpracy jest formacja intelektualna studenta. Zadaniem tutora jest pobudzanie studenta do podejmowania ambitnych wyzwań i tematów.

    • Zapisy przedłużone do 31 marca 2021 r.

  • Dr Marcin Piątkowski - doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia, adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości i Innowacji, certyfikowany tutor akademicki. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego na kierunku Ekonomia. Prowadzę studentów metodą tutoringu od 2018 roku. Niezwykle cenię sobie tą indywidualną formę współpracy i rozwijania zainteresowań studentów oraz doskonalenia w różnych obszarach przydatnych w trakcie edukacji akademickiej oraz życiu zawodowym.

    Jestem autorem publikacji naukowych z zakresu przedsiębiorczości, innowacji, konkurencyjności i rozwoju firm (szczególnie MŚP), działalności inwestycyjnej przedsiębiorstw, a także funduszy europejskich i polityki spójności UE. Moje zainteresowania badawcze obejmują również aspekty związane z zagadnieniem Przemysłu 4.0, gospodarki cyfrowej oraz wykorzystania nowych technologii w gospodarce w różnych jej obszarach oraz w relacjach między firmami a klientami.

    Uczestniczyłem w projekcie MNiSW „Mistrzowie Dydaktyki” oraz „Innowacyjny Wykładowca”, a także ukończyłem staż dydaktyczny w University College London. Jestem tutorem w ramach programu WISE – Wielokierunkowej Indywidualnej Ścieżki Edukacyjnej w Instytucie Ekonomia. Wykorzystuję nieszablonowe metody w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych (filmy tworzone przez studentów, debaty oksfordzkie w ramach cyklu „Debaty o przedsiębiorczości i zarządzaniu”, wizyty gościnne w instytucjach otoczenia biznesu lub przedsiębiorstwach). Wygłaszałem gościnne wykłady w zagranicznych ośrodkach naukowych: Universitat de Valencia, Universidad de Malaga, ISCTE – University Institute of Lisbon, Universidad de Alicante, Universidad Pablo de Olavide (Sevilla), Universitat de les Illes Balears (Palma).

    Jestem opiekunem Koła Naukowego Przedsiębiorczości i Innowacji oraz promotorem i recenzentem prac dyplomowych. Jestem członkiem European Academy of Management (EURAM). W latach 2014-2020 pełniłem funkcję eksperta oceniającego wnioski w ramach krajowych i regionalnych programów operacyjnych, a w latach 2014-2016 byłem ekspertem w programie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej „Wsparcie w Starcie” skierowanego do osób chcących założyć własną firmę. W 2011 roku odbyłem trzymiesięczny staż badawczy w Comarch SA.

    Cenię sobie szczerość, zaangażowanie i pracowitość, a także pozytywne nastawienie. Jestem zafascynowany Hiszpanią oraz pasjonat siatkówki. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że tutoring jest metodą nauczania, która pozwala na tworzenie spersonalizowanej ścieżki rozwoju studenta opartej na jego zainteresowaniach. Uważam, że tutoring jest idealny dla studentów, którzy wykazując się wysokim poziomem zaangażowania świadomie podejmują działania zmierzające do ich rozwoju. Tutoriale są bardzo dobrą formą przygotowania do napisania pracy dyplomowej, uczą właściwego poszukiwania i analizowania źródeł na potrzeby argumentacji. W ramach prowadzonych przeze mnie tutoriali studenci doskonalą się m.in. poprzez przygotowanie: esejów, prezentacji, krótkich raportów, artykułów naukowych, prowadzenie wywiadów, analizę danych, debat oksfordzkich, autoprezentacji i wiele innych. Formy pisane uzupełniane są umiejętnością prowadzenia dyskusji opartej na argumentach i kontrargumentach.

    Obszary zainteresowań:
    • uwarunkowania i strategie rozwoju przedsiębiorstw,
    • konkurencyjność przedsiębiorstw oraz sektora MŚP,
    • wykorzystanie nowych technologii w gospodarce,
    • komunikacja marketingowa i relacje z klientami,
    • działalność inwestycyjna przedsiębiorstw,
    • gospodarka cyfrowa oraz Industry 4.0,
    • FinTech i aplikacje mobilne,
    • technologie cyfrowe i e-commerce,
    • zachowania konsumentów i różnice pokoleniowe,
    • ekonomia współdzielenia (sharing economy),
    • analizy sektorowe, regionalne, międzynarodowe,
    • fundusze europejskie i polityka spójności UE.

    Więcej o mnie: https://piatkowski.uek.krakow.pl/, https://wise.uek.krakow.pl/tutorzy/piatkowski

    Zapraszam do współpracy! :-)

    • urodzona w Krakowie. Tutaj uczęszczała do I Liceum Ogólnokształcącego, a później podjęła i skończyła studia na Uniwersytecie Jagiellońskim i ówczesnej Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Prawnik i ekonomistka. W 2013 roku obroniła doktorat: „Wpływ szoków naftowych na stabilność makroekonomiczną wybranych krajów OECD”. Członek organizacji i stowarzyszeń: PTSE, PTE, UACES, PECSA. Od 2017 roku przedstawiciel Polski w Grupie Roboczej ds. Ekonomii Energetyki Jądrowej (Working Party on Nuclear Energy Economics, WPNE), działającej przy Agencji Energii Jądrowej (Nuclear Energy Agency, NEA), OECD. Certyfikowany tutor (Collegium Wratislaviense/ Szkoła Tutorów). 

      Zainteresowania naukowe:

      • integracja europejska
      • funkcjonowanie Unii Europejskiej
      • międzynarodowe stosunki gospodarcze 
      • ekonomia
      • zmiany klimatyczne wraz z polityką klimatyczno-energetyczną
      • rynki energii
      • bezpieczeństwo energetyczne

      Hobby

      • książki
      • książki
      • książki :)
      • aktywne formy spędzania czasu