Schema della sezione

    • Czym jest e-wizytówka wykładowcy UEK?

      Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr R-121-78/2008 z dnia 28 listopada 2008 roku w sprawie obowiązku posiadania elektronicznych wizytówek przez pracowników naukowo-dydaktycznych i dydaktycznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie wszyscy nauczyciele akademiccy UEK zobowiązani są do posiadania na e-Platformie e-wizytówki.

      E-wizytówka jest pierwszym i podstawowym źródłem informacji o wykładowcy, realizowanych kursach i preferowanym przez niego sposobie komunikacji. Ma standaryzowaną formę i zawiera:


      • imię i nazwisko wykładowcy
      • nazwa jednostki dydaktycznej
      • adres biura
      • telefon służbowy
      • adres służbowej poczty elektronicznej
      • terminy, metod i formy konsultacji
      • informacje dotyczące sposobu realizacji zajęć zdalnych
      • ogłoszenia


    • Aby znaleźć własną kategorię, w której znajduje się e-wizytówka  można pójść dwoma drogami:
      • Pierwszy sposób: korzystać z "drzewa kategorii":
        • kliknąć w link Wszystkie kursy znajdujący się w głównym menu strony głównej,
        • na liście kategorii znaleźć swój macierzysty Instytut, a następnie Katedrę, odnaleźć własne nazwisko,
        • klikając na nie, przejść do swojej, imiennej kategorii;

      • Drugi sposób szybszy: skorzystać z wyszukiwarki wykładowców na stronie głównej a następnie wpisać w okno wyszukiwania swoje nazwisko i kliknąć w wyświetlone nazwisko


      e-Wizytówka (podobnie, jak każdy inny kurs na e-Platformie) jest stroną internetową złożoną z różnych elementów, które pozwalają modyfikować, dołączać i konfigurować treści (w zależności od potrzeb i chęci właściciela strony).

      Aby rozpocząć modyfikację treści e-wizytówki trzeba przejść do trybu jej edycji używając w tym celu przycisku Włącz tryb edycji znajdującego się w prawym górnym rogu strony.

      Następnie należy edytować poszczególne sekcje e-Wizytówki

      Zrzut ekranu z kursu przy włączonym trybie edycji

      Aby załączyć swoją prawdziwą fotografię, należy:

        • wybrać ulubione zdjęcie swojej osoby (jak dobrać zdjęcie na e-Wizytówkę? Polecamy Pigułkę koncepcyjną: Pierwsze wrażenie.)
        • przygotować jego elektroniczną wersję w postaci pliku (najlepiej zapisanego w formacie .jpg)
        • przy włączonym trybie edycji uruchomić edycję sekcji, której elementem jest przykładowa fotografia i kliknąć na przykładowe zdjęcie

        • następnie wybrać w edytorze ikonę Obraz, dzięki czemu zostaniemy automatycznie przeniesieni do panelu zarządzania plikami

        • w dalszej kolejności należy za pomocą funkcji Przeglądaj repozytoria... wybrać z dysku swojego komputera plik z fotografią, którą chcemy użyć w e-wizytówce

        • a wybrany plik przesłać na serwer e-Platformy za pomocą klawisza Prześlij ten plik
        • na koniec należy zatwierdzić dokonane zmiany, klikając przycisk Zapisz zmiany

      Po pierwsze:

      • zaznaczenie, kliknięcie na dotychczasowe zdjęcie / grafikę w większości chroni od błędów w jego wyświetlaniu (zobacz szczegóły w zakładce "Jak załączyć fotografię?")

      Po drugie:

      • ta sama czynność powinna spowodować, że zdjęcie wyświetli się we właściwej wielkości i miejscu

      Po trzecie:

      • zadbaj o to by zdjęcie nie było duże - jeżeli ma rozmiar kilku, kilkunastu megabajtów (MB) to na potrzeby wizytówki jest to zupełnie niepotrzebne
      • najlepiej zmniejszyć zdjęcie do formatu 600x800 pikseli (lub wielokrotność)
      • przyspieszy to również czas ładowania się e-Wizytówki, zwłaszcza na telefonach komórkowych

      W sekcji Terminy konsultacji w semestrze…  powinien znajdować się krótki opis metod i terminów kontaktu ze studentami, np. z podziałem na studentów studiów dziennych i zaocznych.

      Pozostałe można zrealizować asynchronicznie, wykorzystując w tym celu fora dyskusyjne w kursach do poszczególnych przedmiotów (tzw. e-Konsultacje). Informacja o konsultacjach w sekcji Terminy konsultacji w semestrze... powinna być krótka i może brzmieć np.

      Terminy konsultacji:
      • konsultacje on-line w czasie rzeczywistym prowadzę w czwartki w godz. 15:00–16:30 na platformie Teams. Link do zespołu na platformie Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aPfDMIKx6pr... (kod dostępu: xxx!!!!!).
      • konsultacje asynhroniczne prowadzę na forum e-Konsultacje  są one możliwe w każdym z moich kursów. Na pytania odpowiadam maks. w ciągu 72h.
      Więcej na temat prowadzenia zdalnych konsultacji dowiecie się Państwo tutaj.

      W sekcji Ogłoszenia, zgodnie z tegorocznym Zarządzeniem Rektora, powinny zostać zamieszczone tytuły zajęć dydaktycznych realizowanych przy użyciu platformy  Teams wraz z wygenerowanymi kodami zapisów do zespołów przedmiotowych. W tej części e-wizytówki mogą być publikowane aktualne, wspólne dla wszystkich grup, komunikaty i powiadomienia, te częstsze jednak – dotyczące poszczególnych zajęć – powinny być wysyłane za pomocą forum Ogłoszenia w kursie przedmiotowym.
      Pamiętając, że e-wizytówka jest dostępna dla wszystkich użytkowników Internetu, należy zadbać o jej wizualną elegancję, prostotę i poprawność redakcyjną, a także o poprawność językową. Sugerujemy, aby unikać zbyt wielu wyróżnień, np. w postaci różnej wielkości czcionek, wytłuszczeń, kolorów.