Section outline
-
-
-
Czym jest e-wizytówka wykładowcy UEK?
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr R-121-78/2008 z dnia 28 listopada 2008 roku w sprawie obowiązku posiadania elektronicznych wizytówek przez pracowników naukowo-dydaktycznych i dydaktycznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie wszyscy nauczyciele akademiccy UEK zobowiązani są do posiadania na e-Platformie e-wizytówki.
E-wizytówka jest pierwszym i podstawowym źródłem informacji o wykładowcy, realizowanych kursach i preferowanym przez niego sposobie komunikacji. Ma standaryzowaną formę i zawiera:
- imię i nazwisko wykładowcy
- nazwa jednostki dydaktycznej
- adres biura
- telefon służbowy
- adres służbowej poczty elektronicznej
- terminy, metod i formy konsultacji
- informacje dotyczące sposobu realizacji zajęć zdalnych
- ogłoszenia
-
Aby znaleźć własną kategorię, w której znajduje się e-wizytówka można pójść dwoma drogami:
- Pierwszy sposób: korzystać z "drzewa kategorii":
- kliknąć w link Wszystkie kursy znajdujący się w głównym menu strony głównej,
- na liście kategorii znaleźć swój macierzysty Instytut, a następnie Katedrę, odnaleźć własne nazwisko,
- klikając na nie, przejść do swojej, imiennej kategorii;
- Drugi sposób szybszy: skorzystać z wyszukiwarki wykładowców na stronie głównej a następnie wpisać w okno wyszukiwania swoje nazwisko i kliknąć w wyświetlone nazwisko
e-Wizytówka (podobnie, jak każdy inny kurs na e-Platformie) jest stroną internetową złożoną z różnych elementów, które pozwalają modyfikować, dołączać i konfigurować treści (w zależności od potrzeb i chęci właściciela strony).
Aby rozpocząć modyfikację treści e-wizytówki trzeba przejść do trybu jej edycji używając w tym celu przycisku Włącz tryb edycji znajdującego się w prawym górnym rogu strony.
Następnie należy edytować poszczególne sekcje e-Wizytówki
Aby załączyć swoją prawdziwą fotografię, należy:
- wybrać ulubione zdjęcie swojej osoby (jak dobrać zdjęcie na e-Wizytówkę? Polecamy Pigułkę koncepcyjną: Pierwsze wrażenie.)
- przygotować jego elektroniczną wersję w postaci pliku (najlepiej zapisanego w formacie .jpg)
- przy włączonym trybie edycji uruchomić edycję sekcji, której elementem jest przykładowa fotografia i kliknąć na przykładowe zdjęcie
- następnie wybrać w edytorze ikonę Obraz, dzięki czemu zostaniemy automatycznie przeniesieni do panelu zarządzania plikami
- w dalszej kolejności należy za pomocą funkcji Przeglądaj repozytoria... wybrać z dysku swojego komputera plik z fotografią, którą chcemy użyć w e-wizytówce
- a wybrany plik przesłać na serwer e-Platformy za pomocą klawisza Prześlij ten plik
- na koniec należy zatwierdzić dokonane zmiany, klikając przycisk Zapisz zmiany
- wybrać ulubione zdjęcie swojej osoby (jak dobrać zdjęcie na e-Wizytówkę? Polecamy Pigułkę koncepcyjną: Pierwsze wrażenie.)
Po pierwsze:
- zaznaczenie, kliknięcie na dotychczasowe zdjęcie / grafikę w większości chroni od błędów w jego wyświetlaniu (zobacz szczegóły w zakładce "Jak załączyć fotografię?")
Po drugie:
- ta sama czynność powinna spowodować, że zdjęcie wyświetli się we właściwej wielkości i miejscu
Po trzecie:
- zadbaj o to by zdjęcie nie było duże - jeżeli ma rozmiar kilku, kilkunastu megabajtów (MB) to na potrzeby wizytówki jest to zupełnie niepotrzebne
- najlepiej zmniejszyć zdjęcie do formatu 600x800 pikseli (lub wielokrotność)
- przyspieszy to również czas ładowania się e-Wizytówki, zwłaszcza na telefonach komórkowych
W sekcji Terminy konsultacji w semestrze… powinien znajdować się krótki opis metod i terminów kontaktu ze studentami, np. z podziałem na studentów studiów dziennych i zaocznych.
Pozostałe można zrealizować asynchronicznie, wykorzystując w tym celu fora dyskusyjne w kursach do poszczególnych przedmiotów (tzw. e-Konsultacje). Informacja o konsultacjach w sekcji Terminy konsultacji w semestrze... powinna być krótka i może brzmieć np.
Terminy konsultacji:- konsultacje on-line w czasie rzeczywistym prowadzę w czwartki w godz. 15:00–16:30 na platformie Teams. Link do zespołu na platformie Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aPfDMIKx6pr... (kod dostępu: xxx!!!!!).
- konsultacje asynhroniczne prowadzę na forum e-Konsultacje są one możliwe w każdym z moich kursów. Na pytania odpowiadam maks. w ciągu 72h.
Więcej na temat prowadzenia zdalnych konsultacji dowiecie się Państwo tutaj.W sekcji Ogłoszenia, zgodnie z tegorocznym Zarządzeniem Rektora, powinny zostać zamieszczone tytuły zajęć dydaktycznych realizowanych przy użyciu platformy Teams wraz z wygenerowanymi kodami zapisów do zespołów przedmiotowych. W tej części e-wizytówki mogą być publikowane aktualne, wspólne dla wszystkich grup, komunikaty i powiadomienia, te częstsze jednak – dotyczące poszczególnych zajęć – powinny być wysyłane za pomocą forum Ogłoszenia w kursie przedmiotowym.
Pamiętając, że e-wizytówka jest dostępna dla wszystkich użytkowników Internetu, należy zadbać o jej wizualną elegancję, prostotę i poprawność redakcyjną, a także o poprawność językową. Sugerujemy, aby unikać zbyt wielu wyróżnień, np. w postaci różnej wielkości czcionek, wytłuszczeń, kolorów. - Pierwszy sposób: korzystać z "drzewa kategorii":
-