Tematyka

  • dr Rafał Szmajser

    Katedra Rachunkowości Finansowej

    Kontakt

    ul. Rakowicka 27

    gabinet: Pawilon Wydziału Finansów , pokój 518

    telefon do sekretariatu: +48 12 293 50 41

    e-mail:szmajser@uek.krakow.pl

    W latach 2021 - 2022 Dr Rafał Szmajser był zatrudniony na stanowisku Head of Finance Operations w  firmie Heineken Global Shared Services, gdzie był odpowiedzialny za zarzadzanie zespołem liczących ok 800 ekspertów z dziedziny finansów. Wczesniej przez 14 lat pracował na stanowiskach managerskich w firmie Capgemini będącej liderem nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. W swojej ostatniej roli jako Starszy Dyrektor był odpowiedzialny za zakładanie centrów nowoczesnych usług biznesowych dla klientów, prowadzeniu projektów konsultingowych z zakresu wdrażania automatyzacji, robotyzacji, transformacji i usprawnień procesów finansowych. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w dziedzinie zarządzania i finansów zdobyte firmach takich jak BP oraz Slovnaft-MOL gdzie m.in. pełnił rolę Dyrektora Finansowego i Wiceprezesa Zarządu. W swoim ostatnim projekcie będąc Dyrektorem Centrum Usług Wspólnych dla Zurich Insurance Company był odpowiedzialny za otwarcie oraz zarządzanie centrum zatrudniających prawie 200 specjalistów finansowych.

    Rafal Szmajser posiada doktorat w dziedzinie ekonomii, oraz prestiżowy dyplom MBA wydany przez Oxford Brooks University. Jest również certyfikowanym Project Managerem (PMP®) oraz Lean Six Sigma Black Belt. Wielokrotnie uczestniczył w międzynarodowych wystąpieniach i konkursach, gdzie m.in. w roku 2014 z ramienia Capgemini zdobył prestiżową nagrodę w konkursie Process Excellence Awards 2014 w Orlando w Stanach Zjednoczonych zostając zwycięzcą w kategorii BEST "NEXT GENERATION" PROCESS EXCELLENCE PROJECT

    Dr. Rafal Szmajser is a seasoned finance executive with 20 years of diverse experience acquired across a range of industries including petrochemical industry with BP and Slovnaft-MOL (CFO), business process outsourcing through the Capgemini (Head of Delivery Excellence) and Shared Service Center with Zurich Insurance Company (Head of Delivery Center). Rafal has got proven records of continuous improvement (Lean Six Sigma Black Belt), RPA and project management (PMP) gained through developing and deploying continuous improvement methodology and productivity applications globally using lean, six sigma, scrum and agile methodology. He holds PhD in Finance (University of Economics in Krakow) and MBA from Oxford Brooks University. Together with his teams supported organizations in achieving number of prestigious external awards including winning Excellence Awards 2014 in Orlando in category Best ‘next generation’ Process Excellence Project. At the top of his current assignment in the nearest future he plans to utilize his passion and industry expertise to become a lecturer at the University of Economics in Krakow.

     

    Between 2021 and 2022 Rafal  was a Head of Finance Operations in Heineken  Global Shared Services where he was responsible for team of approx. 800 finance specialists. Before this assignment he was Senior Director in Capgemini Business Services. In his last role he was responsible for managing technology, transformation and consulting projects for the portfolio of existing and new GBS clients. He has 20 years of finance experience including 12 years directly applicable leadership experience in Shared Service and Outsourcing environment. Rafal has an extensive Finance & Accounting knowledge from BP, Slovnaft-MOL and Capgemini. In his last assignment in Zurich Insurance Company acting as Head of Delivery Centre Rafal was responsible for set up and managing Zurich Shared Services Centre employing nearly 200 financial specialists.

    Rafal holds a PhD in Finance, MBA and a master’s degree in Banking and Finance. He is certified Project Management Professional (PMP®) and Lean Six Sigma Black Belt. Rafal has established a proven track record of success in areas including: shared services set up, project management and in continuous improvement, where representing Capgemini he was the winner of Process Excellence Awards 2014 in Orlando, Florida.

  • Kontakt w 'czasie rzeczywistym'

  • Kontakt asynchroniczny

  • Ogłoszenia

  • Informacja o zajęciach