e-Konsultacje
Procedury, zasady pracy i pomoc
Procedura ubiegania się o zgodę na prowadzenie e-konsultacji:
Od dnia 12 grudnia 2007 nauczyciele akademiccy pracujący w UEK mogą prowadzić konsultacje przez Internet dla studentów wszystkich kierunków, poziomów i form studiów wyższych (Zarządzenie Rektora UEK R-0121-99/2007 z dnia 12.12.2007 oraz poprawka - Zarządzenie Rektora R-0201-37/2014 z dnia 25 września 2014.)Nauczyciel prowadzący e-konsultacje może ubiegać się o obniżenie wymiaru obowiązkowych konsultacji prowadzonych w miejscu pracy o 50% (czyli z 4 do 2 godzin tygodniowo lub z 2 do 1 godziny tygodniowo). Obniżenie to nie ma wpływu na wynagrodzenie nauczyciela i następuje automatycznie z chwilą rozpoczęcia e-konsultacji.Aby prowadzić e-konsultacje, nauczyciel musi uzyskać zgodę kierownika jednostki prowadzącej przedmiot, do którego chciałby prowadzić konsultacje w nowej formie.Wniosek do kierownika jednostki odpowiedzialnej za przedmiot nauczyciel powinien złożyć przed rozpoczęciem semestru. Decyzja o możliwości prowadzenia konsultacji przez Internet wydawana jest na okres jednego roku akademickiego (wzór wniosku).Po uzyskaniu zgody kierownika jednostki odpowiedzialnej za przedmiot należy przygotować miejsce do prowadzenie e-konsultacji wg. wskazanych w niniejszym szkoleniu wytycznych, a następnie powiadomić Centrum e-Learningu o prowadzeniu e-konsultacji, poprzez doniesienie podpisanego wniosku oraz przedstawieniu do akceptacji przygotowanych miejsc do odbywania e-konsultacji.Nauczyciel powinien jednocześnie przejść krótkie (na prawdę!) szkolenie w Zespole ds. e-Learningu.e-Konsultacje muszą odbywać się wyłącznie na e-Platformie UEK (w specjalnie założonym kursie e-Konsultacje, albo w ramach prowadzonych już kursów wspierających, uzupełniających lub komplementarnych względem zajęć tradycyjnych).e-Konsultacje mogą odbywać się albo na forum dyskusyjnym, albo na czacie z włączoną opcją archiwizacji, albo przy użyciu innych internetowych narzędzi społecznego komunikowania (takich, jak Skype i Facebook).Nauczyciel jest zobowiązany określić i podać studentom do wiadomości zasady realizacji e-konsultacji, w przypadku konsultacji na forum dyskusyjnym powinien podać przede wszystkim swój czas reakcji na pytania studentów (np. odpowiedź w przeciągu 48 godzin, odpowiedź tylko we wtorki i w piątki oprócz dni świątecznych itp.), zaś w przypadku konsultacji realizowanych na czacie ― termin lub terminy spotkań w czasie rzeczywistym. Może również wyznaczyć zakres tematyczny konsultacji oraz formę pytań (np. podając informację, że pewien typ pytań będzie ignorowany).Zespól ds. e-Learningu będzie monitorowało przebieg e-konsultacji, wyłącznie pod względem formalnym (sprawdzając przede wszystkim, czy nauczyciel może prowadzić e-konsultacje, czy jest obecny w Internecie w wyznaczonych przez siebie terminach i czy odpowiada na ewentualne pytania studentów według wcześniej określonych przez siebie zasad).- Pobierz
Wzór wniosku o zgodę na e-konsultacje (zawierające oświadczenie) NEW!